• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

دعوای ۲۰ برادر افغانستانی که منجر به ۲ قتل شد ؛ آنها از یک پدر و ۵ مادرند

  • کد خبر : 30980
  • 02 فوریه 2021 - 11:00
دعوای 20 برادر افغانستانی

دعوای ۲۰ برادر افغانستانی بر سر اختلافات مالی، با قتل ۲ نفر از آنها، زخمی شدن ۴ نفر و دستگیری ۴ نفر دیگر به اتهام قتل پایان یافت.

ساعت ۸ شامگاه یکشنبه ۱۲ بهمن، صدای درگیری و ناسزاگویی بین چند مرد در خیابان سراج اهالی محل و همسایه‌ها را به خیابان کشاند. مردان با چاقو و قمه به جان هم افتاده و درگیر شده بودند. به‌دنبال این درگیری خونین، شاهدان ماجرا بلافاصله با پلیس تماس گرفته و مأموران کلانتری ۱۲۶ فرجام راهی محل شدند.

گزارش قتل اول در پی دعوای ۲۰ برادر افغانستانی

ماموران کلانتری که در محل حاضر شدند، به نزاع دسته جمعی پایان دادند. اما ۶ مرد خون آلود روی زمین افتاده بودند که امدادگران اورژانس، مرگ یکی از آنها را به‌دلیل شدت جراحات و خونریزی تأیید کرد. اما ۵ مجروح دیگر که با ضربات چاقو و قمه زخمی شده و از هوش رفته بودند، به بیمارستان انتقال یافتند تا تحت درمان قرار بگیرند. در این شرایط گزارش این درگیری مرگبار به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران اعلام و تحقیقات جنایی درباره این درگیری آغاز شد.

اختلاف مالی، علت دعوای ۲۰ برادر افغانستانی بود

در ادامه تحقیقات مشخص شد که نزاع بین ۲۰ برادر و شاگردان آنها رخ داده است. این برادران همگی از یک پدر و ۵ مادر بودند. اما چند نفر از آنها در یک مغازه قصابی در خیابان سراج کار می‌کردند و بقیه در کشتارگاهی در میدان بهمن مشغول به کار بودند.

این برادران از چند‌ماه قبل دچار اختلافات مالی شده بودند. ظاهرا برادرهایی که در کشتارگاه کار می‌کردند گوشت مورد نیاز مغازه برادرانی که در قصابی کار می‌کردند را تهیه می‌کردند که به‌دلیل پرداختی‌ها و قیمت گوشت دچار اختلاف شده بودند. آنها از چند‌ماه قبل با یکدیگر درگیری داشتند تا اینکه روز حادثه برادرانی که در کشتارگاه کار می‌کردند به همراه شاگردانشان راهی مغازه قصابی برادران دیگرشان در خیابان سراج شدند.

همین مسئله آغاز یک درگیری بزرگ میان برادرها و شاگردانشان شد. دعوای هولناکی که حدود ۲۰دقیقه طول کشید و به قتل یکی از برادران و زخمی شدن ۵نفر دیگر منجر شد. اما این پایان ماجرا نبود چرا که یکی از مجروحان به‌شدت حالش وخیم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و امیدی به زنده ماندنش نبود.

گزارش قتل دوم

صبح ۱۳بهمن‌ماه بود که از بیمارستان خبر رسید مجروحی که حالش وخیم بود جان باخته است. به این ترتیب با مرگ دومین مجروح، تعداد مقتولان این درگیری مرگبار به ۲ نفر رسید. در این شرایط گزارش دومین قتل نیز به بازپرس حبیب‌الله صادقی اعلام شد و او دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد. دومین مقتول از دوستان یکی از برادرها (صاحب مغازه قصابی) بود که برای میانجیگری وارد دعوای ۲۰برادر شده و به قتل رسیده بود. در این میان برادران و شاگردانی که در این درگیری مرگبار شرکت داشتند بازداشت شدند و صبح دیروز ۴نفر از متهمان اصلی این پرنده برای انجام تحقیقات به شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند.

جزئیات دعوای ۲۰ برادر افغانستانی که منجر به قتل ۲ نفر شد

۴ متهم بازداشت شده خودشان را بی‌گناه می‌دانستند و منکر قتل بودند. آنها مدعی بودند که ندیدند چه‌کسی به ۲ مقتول چاقو زده و باعث مرگشان شده است. یکی از آنها که اتهامش قتل برادرش است، گفت: در جریان این درگیری یکی از برادرانم و دوستم که گناهی در این ماجرا نداشت کشته شدند و من اصلا ندیدم که ضربه اصلی را چه‌کسی به متوفیان زد.

وی ادامه داد: صاحب یکی از مغازه‌های قصابی هستم و تعدادی شاگرد نیز به همراه من در این قصابی کار می‌کنند. چند وقتی می‌شود که با برادرانم به اختلاف مالی خورده و با هم مشکل پیدا کرده‌ایم. شب حادثه من به همراه یکی از دوستانم که از ترکیه آمده بود و شاگردانم داخل مغازه بودیم که برادرانم و دوستانش یک‌دفعه به مغازه من و مغازه برادر دیگرم که در چند متری مغازه‌ام است حمله کردند. یکی از برادرانم به من چاقو زد و در همین حین دوستم که از ترکیه آمده بود به هواداری و طرفداری من درآمد و با برادرانم و شاگردانش درگیر شد. اما آنها به دوستم که در این ماجرا هیچ نقشی نداشت و قصد میانجیگری داشته حمله و او را بشدت مجروح کردند. تلاش پزشکان برای نجات او فایده‌ای نداشت و دوستم به قتل رسید.

او افزود: ما هم در دفاع از خود دست به چاقو شدیم و یکی از برادرانم که از کشتارگاه میدان بهمن آمده بود مورد حمله چاقو قرار گرفت و در همان صحنه درگیری نیز کشته شد. متوجه نشدم چه کسی به برادرم چاقو زد اما برادرم با ضربه چاقوی من به قتل نرسیده است.

متهمان برای تحقیقات بیشتر و شناسایی عامل دومین جنایت به اداره آگاهی منتقل شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.