• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

نکاتی برای از بین بردن بوی کفش و پا

  • کد خبر : 31311
  • 09 فوریه 2021 - 14:39
از بین بردن بوی کفش و پا

بوی بد کفش و پا دغدغه ی بسیاری از ورزش کاران،  کارمندان و دانشجویانی است که در طول روز ساعات زیادی کفش به پا دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی برخی از کارآمدترین روش های از بین بردن بوی بد کفش و پا بپردازیم.

یکی از مشکلاتی که می تواند برای افراد خانه بسیار آزاردهنده باشد، بوی‌ کفش و پا‌ برای کسانی است که ساعت های زیادی را بیرون از منزل سپری می کنند. از بین‌ بردن بوی کفش و پا کار سختی نیست. کافی است با راه حل های ساده ی این موضوع آشنا باشید تا دیگر با چنین مشکلی رو به رو نشوید.

روش هایی برای از بین بردن بوی کفش و پا

کفی قدیمی کفش را تعویض کنید

بسیاری از افرادی که دقتی به تمیزی کفی کفش ندارند با مشکل بوی بد کفش و پا رو به رو هستند. کفی های کهنه و پاره شده نقش پر رنگی در بوی بد کفش دارد. هیچ گاه از کفی کفش های قدیمی خود برای کفش جدید استفاده نکنید.

مرتبا بیرون و درون کفش خود را بشویید

راهکار اصلی از بین‌ بردن بوی کفش و پا شستن بیرون و درون کفش است. با مواد شوینده ی مناسبی این کار را انجام دهید تا کفش شما پوسیده نشود.

از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند برای از بین بردن بوی کفش و پا کاربرد داشته باشد. مقداری جوش شیرین داخل کفش بریزید، کفش را داخل یک کیسه نایلونی بگذارید و اجازه دهید چند ساعتی جوش شیرین درون کفش باقی بماند. اگر احساس می کنید جوش شیرین باقی مانده درون کفش آزاردهنده است، می توانید روش مذکور را تغییر دهید. درون دو جوراب تمیز را با جوش شیرین پر کنید، آن ها را گره بزنید و داخل کفش قرار دهید.

داخل کفش را ضدعفونی کنید

کمی الکل برای ضدعفونی کردن کفش داخل آن اسپری کنید و سپس کفش را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. می توانید پس از خشک شدن کفش کمی هم جوش شیرین داخل آن بریزید تا آلودگی باقیمانده از بین برود.

برای شستن پاهای خود از صابون های ضد تعریق استفاده کنید

در بازار آرایشی بهداشتی محصولات ضدتعریق بسیاری دیده می شود که می توانید از آن ها در راستای از بین بردن بوی کفش و پا استفاده کنید. اگر پاهای شما میزان تعریق بالایی دارد، دفعات شست و شو را افزایش دهید و از صابون های مناسب استفاده کنید.

جوراب را فراموش نکنید

پوشیدن کفش بدون جوراب می تواند دلیل اصلی بوی آزاردهنده ی کفش باشد. از جوراب های تمیز و نخی با ضخامت مناسب استفاده کنید تا درصد رشد باکتری کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31311

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.