• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

آموزش اصولی شستن فرش در خانه

  • کد خبر : 31358
  • 11 فوریه 2021 - 13:02
شستن فرش در خانه

با نزدیک شدن به عید نوروز، نحوه ی شستن فرش در خانه برای خانواده ها به موضوع مهمی تبدیل می شود. شاید به نظر برسد شستن فرش در منزل کار چندان سختی نیست. اما اگر یک تجربه ی ناشیانه در این خصوص داشته باشید، متوجه هستید که با عدم توجه به اصول شستشوی فرش، تنها خود را خسته کرده اید و فرش های شما تمیز نخواهند شد. در ادامه به بررسی نحوه ی صحیح شستن فرش در خانه می پردازیم.

شستن فرش در خانه تکنیک خاصی دارد که باید به آن دقت داشته باشید. خراب شدن طرح فرش و در واقع بهم ریختگی نقش و نگار فرش و یا حتی پارگی بخش هایی از آن برخی از مشکلاتی است که در اثر عدم توجه به نکات شستن فرش در منزل اتفاق می افتد.

شرایط اصلی شستن فرش در خانه

فضای مناسبی را انتخاب کنید

اولین نکته برای شستن فرش در خانه ، داشتن فضای مناسب است تا بتوانید به راحتی آن را بشویید. اگر فرش مورد نظر بزرگ تر از ۶ متر است، از شستن ناشیانه ی آن در آپارتمان و نارضایتی همسایه های خود جلوگیری کنید و این کار را به عهده ی شرکت های قالیشویی بسپارید. اما اگر قصد شستن قالیچه ی کوچکی را دارید، می توانید با رعایت اصول مصرف بهینه ی آب فرآیند شستشو را طی کنید.

فرش را قبل از شستن بتکانید

پیش از شستن فرش با استفاده از دسته ی جارو، گرد و غبار انباشته شده بر روی فرش را بتکانید. البته مراقب باشد که ضربات شدید به تار و پود فرش آسیبی وارد نسازد.

جنس تار و پود فرش را بررسی کنید

پیش از هر چیزی باید وضعیت رنگدهی فرش مورد نظر را بررسی کنید. یک دستمال مرطوب سفید و تمیز را به گوشه ای از فرش بکشید. اگر دستمال رنگ گرفت، از شستن فرش در خانه اجتناب کنید. فرش هایی که رنگ می دهند، تنها باید در مراکز قالیشویی شسته شوند.

شوینده ی مناسبی برای شستن فرش تهیه کنید

برای شستشوی فرش در خانه بهتر است از سطحی سخت و شیبداری استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آب و کف اضافی را از تار و پود فرش جدا سازید. فراموش نکنید که نباید در شستشوی فرش از مواد شوینده قلیایی استفاده کرد. در بازار شامپو فرش های بسیاری وجود دارد که برای محافظت از تار و پود حساس فرش های دستبافت و یا ماشینی تولید می شوند. پس از شستشوی فرش با این شامپوها، آن را به خوبی آبگیری کنید و با حوله ی تمیزی پرزهای اضافی سطح فرش را بگیرید. اگر احساس می کنید احتمال رنگدهی فرش پس از شستشو وجود دارد، اجازه دهید فرش برای ساعتی در همان حالت بماند تا رنگ به قسمت های دیگر جریان پیدا نکند.

اینو بخون حتما به کارت میاد : ترکیب این شوینده ها سمی و مرگبار است

فرش شسته شده را رو به روی تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید

برای خشک شدن فرش، آن را به پشت و در فضای آزاد به دور از نور آفتاب پهن کنید. آویزان کردن فرش به هیچ وجه توصیه نمی شود چون باعث آسیب به بافت فرش خواهد شد. سشوار، نور مستقیم خورشید و وسایل گرم کننده و حرارتی برای خشک شدن سریع فرش توصیه نمی شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31358

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.