• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
42

زیباترین جاده های ایران برای سفری فراموش نشدنی

  • کد خبر : 31407
  • 13 فوریه 2021 - 15:34
زیباترین جاده های ایران

اگر اهل سفر با خودروی شخصی خودتان هستید، مطمئنا دوست دارید که از جاده های جنگلی با طبیعتی بکر عبور کنید؛ به همین دلیل تصمیم داریم شما را با چهار تا از زیباترین جاده های ایران که از دیدن آن شگفت زده خواهید شد، آشنا کنیم.

معرفی زیباترین جاده های ایران

جاده اسالم به خلخال

اگر به جاده های جنگلی علاقه مند هستید و دوست دارید زمانی که با ماشین شخصی خود سفر می کنید از چنین جاده هایی عبور کنید ما به شما جاده اسالم به خلخال را معرفی می کنیم؛ که نه تنها یکی از زیباترین جاده های ایران به حساب می آید، بلکه یکی از زیباترین جاده های جنگلی نیز محسوب می شود. این جاده زیبا، گیلان را به اردبیل وصل می کند؛ به گونه ای که از شهر اسالم آغاز شده و به شهر خلخال منتهی می شود و طول آن ۷۰ کیلومتر است. زمانی که از این جاده زیبا عبور می کنید نه تنها می توانید از دیدن درختان سرسبز نهایت لذت را ببرید، بلکه شیفته مهی که در جاده وجود دارد می شوید. جالب است بدانید که این جاده اینقدر زیبا است که جز یکی از جاذبه های گردشگری گیلان و اردبیل بر شمرده می شود.

نه تنها خود جاده اسالم به خلخال یک جاذبه گردشگری به حساب می آید، بلکه در دل خود چندین و چند جاذبه گردشگری دارد که یکی از آن ها گردنه الماس است. شما می توانید زمانی که از جاده زیبا اسالم به خلخال عبور می کنید، به دیدن این گردنه هم بروید.

زیباترین جاده های ایران

جاده دو هزار سه هزار

یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران ، جاده دو هزار سه هزار است که در تنکابن در استان مازندران قرار گرفته است. این جاده از آن جاده های ناشناخته ایران است که با طبیعت بکری که دارد شما را شیفته خودش می کند. جاده دوهزار سه هزار از شهرستان تنکابن شروع می شود و به قله سیالان می رسد. علتی که موجب شده است این جاده به نام دو هزار سه هزار معروف شود، این است که دو هزار الی سه هزار متر از سطح دریا فاصله دارد. اگر از شهرستان تنکابن ۵ کیلومتر به سمت خرم آباد بروید و ۲۲ کیلومتر دیگر هم مسیری که در آن هستید را طی کنید به جاده دو هزار سه هزار می رسید.

زیباترین جاده های ایران

جاده سیاهکل به دیلمان

یکی دیگر از بهترین جاده های ایران که از ابتدا تا انتها شما را به مناظری بکر دعوت می کند، جاده سیاهکل به دیلمان است. طول این جاده ۴۵ کیلومتر است که در استان گیلان قرار گرفته است و شهرستان سیاهکل را به بخش دیلمان که یکی از معروف ترین ییلاق های گیلان است وصل می کند. خوشبختانه جاده سیاهکل به دیلمان امکانات رفاهی مناسبی دارد و محل مناسبی را برای چادر زدن در اختیار شما قرار می دهد؛ با این وجود هم می توانید از مناظر بکر و طبیعی این جاده لذت ببرید و هم اینکه برای مدتی در این جاده چادر بزنید و بمانید. این جاده در ۴۰ کیلومتری رشت قرار دارد؛ به گونه ای که بعد از رسیدن به سیاهکل باید با توجه به تابلوهای راهنما به سمت دیلمان بروید تا در این جاده قرار بگیرید.

زیباترین جاده های ایران

جاده هجیج به اورامان

جاده هجیج به اورامان یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران است که در کردستان و منطقه اورامان قرار گرفته است. این جاده ۳۶ کیلومتری روستای اورامان را به منطقه هجیج وصل می کند. روستای اورامان یکی از روستاهای زیبا و پلکانی کردستان است که در اطراف شهرستان سروآباد قرار گرفته است. شما می توانید به دیدن این روستای فوق العاده زیبا بروید تا با یک تیر دو نشان بزنید؛ به گونه ای که هم از جاده هجیج به اورامان بگذرید و از جاذبه های طبیعی و بکر این جاده لذت ببرید و هم اینکه از روستای اورامان دیدن کنید. برای گذر کردن از این جاده باید از مریوان به سمت اورامان حرکت کنید و بعد از رسیدن به اورامان، به سمت روستای هجیج مسیر خود را ادامه دهید.

زیباترین جاده های ایران
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31407

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.