• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

آموزش روش های فشرده سازی فایل ها

  • کد خبر : 31426
  • 13 فوریه 2021 - 17:13
فشرده سازی فایل ها

در دنیای تکنولوژی روزانه دیتاها و اطلاعات فراوانی وجود دارد که گاهی باید آن ها را ایمیل یا آپلود کنید. معمولا فایل هایی که حجم نسبتا بالایی دارند با دردسرهای فراوانی در مسیر ارسال و آپلود مواجه می شوند. از این رو در ادامه شما را با روش های اصلی فشرده سازی فایل ها آشنا می سازیم تا بتوانید بی معطلی دیتاهای مختلف را آپلود کنید.

به جز بحث آپلود و ایمیل کردن دیتاهای مختلف، مسئله ی فشرده سازی‌ فایل ها برای مرتب سازی هارد لپ تاپ ها، کامپیوترها و انواع و اقسام هاردهای اکسترنال و مموری های کوچک و بزرگ الزامی است. گاهی اوقات می توان با فشرده سازی‌ چند فایل، یک فایل واحد ساخت و نظم خوبی به اطلاعات دیجیتالی اهدا کرد. بنابراین اگر از کاربران سیستم های رایانه ای هستید، باید از نحوه ی صحیح فشرده کردن فایل ها مطلع باشید.

قابلیت پیش فرض ویندوز برای فشرده سازی فایل ها

ویندوز قابلیت های بسیاری دارد که بدون نصب نرم افزار اضافه در دست کاربر قرار می گیرد. برای فشرده سازی‌ فایل ها در ویندوز هم می توانید تنها از چند کلیک ساده استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است ابتدا فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید. سپس گزینه Compressed zip file را انتخاب کنید. به این ترتیب در عرض چند ثانیه فایل شما فشرده خواهد شد.

فشرده سازی فایل ها

فشرده کردن‌ فایل ها با استفاده از نرم افزار WinRAR

معروف ترین و محبوب ترین روش فشرده سازی فایل های سیستم های رایانه ای استفاده از نرم افزار WinRAR است. شما با استفاده از ویژگی های ساختاری این نرم افزار طی مدت زمان بسیار کوتاهی یک فایل فشرده خواهید داشت که در هر رایانه ای به راحتی باز می شود. برنامه وین رار دارای فرمت های مختلفی مانند ZIP و RAR است که متناسب با فایل مورد نظر می توانید یکی از آن ها را برگزینید. گزینه های فشرده سازی متفاوتی در وین رار دیده می شود. هنگامی که شما گزینه Add files to archive را برای فشرده کردن فایل ها انتخاب می کنید، پنجره ای باز می شود که در قسمت Compression method باید میزان فشرده سازی را برگزینید. از بین گزینه های موجود، گزینه Best بالاترین میزان فشرده سازی را انجام می دهد. پیشنهاد ما استفاده از این گزینه است.

فشرده سازی فایل ها
فشرده سازی فایل ها
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.