• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
19

جزئیات جدید از فرار زندانیان زندان سقز ؛ ۳ زندانبان زندانی شدند

  • کد خبر : 31486
  • 15 فوریه 2021 - 12:00
فرار زندانیان زندان سقز

مجتبی شیرود بزرگی، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کردستان به جزئیاتی جدید از ماجرای فرار زندانیان زندان سقز پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کردستان درخصوص ماجرای فرار زندانیان زندان سقز بیان کرد: پس از فرار ۷۴ زندانی از زندان سقز، مأموران اطلاعاتی، انتظامی، امنیتی و سپاه با هماهنگی مرجع قضایی و با رصد و اشرافیت کامل اطلاعاتی، زندانیان متواری شده را شناسایی و بازداشت کردند.

مجتبی شیرود بزرگی تشریح کرد: در حال حاضر تعداد زندانیان فراری شده انگشت‌شماری باقی مانده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: پس از بررسی ماجرای فرار زندانیان زندان سقز، حکم محکومیت برای ۵ نفر از کارکنان یگان حفاظت زندان این شهرستان صادر شد که ۳ نفر از آنان به اتهام سهل‌انگاری در انجام وظایف، محکوم به حبس و بقیه افراد نیز محکومیت حبس‌شان تبدیل به جزای نقدی شد.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در بررسی پرونده‌ها، رعایت عدالت و صدور احکام قاطعانه و مستقل عمل کرده و در راستای اجرای قانون با هیچ کسی مماشات ندارد چرا که این رویکرد، نفس و فلسفه وجودی سازمان است.

در این حادثه ۷۴ زندانی بر اثر غفلت و سهل‌انگاری مکرر تعدادی از زندانبانان از جمله افسر نگهبان داخله و خارجه زندان مرکزی شهرستان سقز و فشار و سوءاستفاده و هجمه‌ای که بین خود زندانیان صورت گرفت، از زندان متواری شدند. بلافاصله همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی موثر بر امنیت استان با اشراف اطلاعاتی و پیگیری‌های خوب مرجع قضایی و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان؛ تعداد زیادی از زندانیان متواری شناسایی و بازداشت و یا خود را تحویل دادند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.