• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
25

جزئیات تخصیص ۶۰ گیگ اینترنت رایگان برای دانشجویان و طلاب + فیلم

  • کد خبر : 31515
  • 15 فوریه 2021 - 14:38
۶۰ گیگ اینترنت دانشجویان و طلاب

معاون وزیر ارتباطات با تشریح جزییات تخصیص ۶۰ گیگ اینترنت رایگان برای دانشجویان و طلاب ، اظهار کرد: دانشجویان و طلاب از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه ictgifts.ir و وارد کردن اطلاعات لازم، تقاضای خود را ثبت کنند.

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات که مجری طرح تخصیص اینترنت رایگان برای بخش آموزش کشور است، عنوان کرد: در سال جاری با رایگان‌سازی پهنای باند مصرفی سامانه شاد، تا حدود زیادی دغدغه خانواده‌ها برای اتصال دانش‌آموزان به این شبکه رفع شد تا عدالت آموزشی در میان دانش‌آموزان برقرار شود.

وی درخصوص اختصاص ۶۰ گیگ اینترنت برای دانشجویان و طلاب ، بیان کرد: برای دانشگاه‌ها با توجه به تعدد و تنوع موضوعی و گستردگی جغرافیایی در سراسر کشور، ابتدا بالغ بر ۴۷۰۰ سامانه‌ آموزش مجازی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شناسایی و با ثبت اطلاعات فنی آنها در سامانه بیلینگ اپراتورهای ثابت و سیار، اتصال به سامانه‌های مذکور رایگان شد اما استمرار و پشتیبانی از این فرآیند به علت تعدد اپراتورها و همچنین تغییرات مستمر اطلاعات فنی و IP های سامانه‌های آموزش مجازی با پیچیدگی‌ها و اشکالات اجرایی همراه بود.

هاشمی افزود: به همین دلیل با بازنگری در شیوه اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان و طلاب سراسر کشور و با هدف روان‌سازی و افزایش رضایت دانشجویان و طلاب، ۶۰ گیگ اینترنت رایگان به هر دانشجو و طلبه برای مدت ۶ ماه اختصاص یافت تا اینترنت لازم برای استفاده از امکانات آموزش مجازی فراهم شود.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات بیان کرد: با توجه به شکایات متعددی که از دانشجویان دریافت کرده بودیم، نحوه تخصیص یارانه آموزش مجازی در ترم دوم تغییر کرد.

وی تشریح کرد: با مشورتی که با وزارت علوم داشتیم، به جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها، به هر دانشجو و طلبه، یک بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنتی اهدا می‌شود.مهلت ثبت‌نام دو هفته است و امکان تمدید وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.