• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
24

روایت تکان دهنده از کودک آزاری در سبزوار

  • کد خبر : 31819
  • 22 فوریه 2021 - 13:41
کودک آزاری در سبزوار

«دانیال» پسر بچه ۹ ساله روز گذشته پس از ماه‌ها بی‌خبری در حالی پیدا شد که به دلیل ضرب و شتم و شکنجه از سوی پدر شرایط جسمی بسیار ناگواری داشت و به گفته دایی‌اش فقط از او دو چشم می‌دیدم و یک قلب که می‌زند. این کودک آزاری در سبزوار اتفاق افتاده است.

این روزها اخبار گوناگونی از کودک آزاری در اقصی نقاط کشور به گوش می رسد که برخی از این اخبار نیز در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بازتاب گسترده ای دارد. اما هیچ کودک آزاری دردناک تر از این اتفاق نیست که فرد کودک آزار کسی جزء پدر و مادر باشند.

پس از آنکه ۹ ماه قبل مادر دانیال به دلیل زندانی بودن همسر سابقش، از دادگاه حضانت دانیال را به عهده می‌گیرد، پدرش دانیال را از دید خانواده مخفی می‌کند و تلاش‌های ۹ ماهه مادر و دایی دانیال و مامورین انتظامی برای پیدا کردنش به ثمر نمی رسد.

تا اینکه چند روز پیش دایی دانیال اطلاع می یابد که پدر دانیال وی را در یک انبار کاه در یکی از روستاهای اطراف سبزوار حبس کرده و با همراهی مامورین آگاهی، دانیال را که به طرز فجیعی شکنجه دیده و دچار سوءتغذیه شده است، پیدا کرده و به بیمارستان منتقل می کنند. در حال حاضر دانیال در بیمارستان شهید بهشتی سبزوار بستری و مراحل درمان را می گذراند.

روایت خانواده از کودک آزاری این پسر ۹ ساله در سبزوار

مکرمی، دایی دانیال بیان کرد: دانیال پس از جدایی پدر و مادرش در خرداد ماه  امسال به‌ حکم قاضی تحویل مادربزرگ پدری می‌شود. این در حالی بوده که حکم جلب پدر کودک در جریان بوده و ۷ سال زندانی برای وی صادر شده بود اما پدر متواری شده و قاعدتا نمی توانسته حضانت فرزند را برعهده بگیرد.

وی افزود: پس از تحویل پسربچه، مادر دانیال به دنبال حضانت فرزند خود روانه دادگاه شده و به دلیل سابقه پرونده ای که همسر سابقش داشته از دادگاه حضانت دانیال را می‌گیرد، اما هیچ رد و نشانی از فرزندش پیدا نمی‌کند. تلاش های ۹ ماهه مادر دانیال و مامورین انتظامی برای پیدا کردن کودک به نتیجه نرسید.

دایی دانیال ادامه داد: اما سرانجام چند روز پیش ماموران آگاهی نشانه ای از بچه گمشده در روستای نخبر از توابع شهرستان ششتمد پیدا می‌کنند و روز گذشته مامورین، به روستا رفته و او را که به طرز فجیعی شکنجه شده بود پیدا کرده و به بیمارستان انتقال می دهند.

مکرمی گفت: آثار ضرب و شتم و آزار در تمام بدن این کودک وجود دارد و شدت صدمات وارده بسیار زیاد است تا جایی که من چیزی به جز دو چشم و یک قلب که می‌زند، ندیدم.

دستگیری پدر کودک آزار در سبزوار

حسین دولت آبادی سرپرست اداره بهزیستی سبزوار درباره کودک آزاری که در این شهرستان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این کودک پسر روز گذشته به وسیله پدر مورد شکنجه شدید قرار گرفته بود که با اطلاع رسانی همسایگان موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار افزود: پس از اطلاع موضوع به دادستان این شهرستان به دستور وی این پدر کودک‌آزار به وسیله ماموران پلیس دستگیر شد.

دولت آبادی تشریح کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی برای بررسی وضعیت کودک‌ آزاردیده و روشن شدن ابعاد موضوع وارد عمل شده‌اند. اعتیاد به مواد مخدر والدین عامل نخست کودک آزاری در شهرستان سبزوار است و پس از آن آسیب‌های اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر علل آزار کودکان به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.