• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
10

فداکاری مأمور پلیس برای نجات ۲ نفر که به قیمت جانش تمام شد

  • کد خبر : 32033
  • 28 فوریه 2021 - 16:28
فداکاری مأمور برای نجات 2 نفر

مأمور پلیس تهران با مشاهده خودرو سمندی که کنترل آن از دست راننده خارج شده و به سمت عابران پیاده حرکت می‌کند، به سوی آنها رفته و برای نجات جان عابران پیاده، ۲ نفر از آنها را به سمت دیگر پرت می کند اما خودش سپر بلا شد و جانش را به خاطر این فداکاری بزرگ از دست داد.

مأمور کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو در اقدامی شجاعانه و ایثارگرانه، جان دو عابرپیاده را از مرگ نجات داد اما خودش بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

ساعت ۶صبح دیروز محدوده ترمینال خاوران در شرق تهران مثل اغلب روزها پرتردد بود. شهروندان دسته دسته از اتوبوس‌ها پیاده می‌شدند و به‌سوی محل کارشان حرکت می‌کردند. ۳نفر شامل زن و مردی جوان و یک ستوان دوم پلیس هم در حال ورود به ترمینال خاوران بودند که ناگهان یک خودروی سمند نقره‌ای از راه رسید. سمند سرعت زیادی داشت و ظاهرا کنترل آن از دست راننده‌اش خارج شده بود. این ۳ عابر پشت به سمند راه می‌رفتند اما مأمور پلیس وقتی یک لحظه برگشت و وضعیت سمند را دید احساس خطر کرد. زمان کوتاه‌تر از آن بود که او بتواند کاری کند. با این حال او در یک لحظه زن جوان را به‌سوی جلو هل داد و مرد دیگر را به طرف خودش کشید تا جانشان را نجات دهد.

این اتفاق در یک چشم به‌هم زدن افتاد و سمند ابتدا با مأمور پلیس و مرد جوان برخورد کرد و در ادامه به‌شدت به عابر دیگری زد و پس از برخورد با ستون یک تلویزیون شهری متوقف شد. این تصادف آنچنان شدید بود و صدای مهیبی داشت که توجه اغلب افرادی را که آن موقع از صبح در حوالی ترمینال خاوران بودند جلب کرد. مردم دور سمند و حادثه‌دیدگان حلقه زده بودند و قصد کمک داشتند.

فداکاری مأمور برای نجات 2 نفر

جزئیاتی از فداکاری مأمور پلیس برای نجات جان ۲ نفر

یکی از کارگران شهرداری به نام سعید جعفری که در محل حادثه حضور داشت و همه‌‌چیز را به چشم دیده بود، می‌گوید: خودروی سمند سرعت زیادی داشت. نمی‌دانم راننده مست بود یا خواب. شاید هم ماشینش نقص فنی داشت. راننده نمی‌توانست خودرواش را کنترل کند. یک جدول شکسته زیر تلویزیون شهری قرار داشت. سمند اول به جدول شکسته‌ای که آنجا قرار دارد برخورد کرد. من که این صحنه را نگاه می‌کردم با خودم گفتم ماشین می‌افتد داخل جوی آب و متوقف می‌شود اما نشد و با سرعت از جوی آب هم خارج شد و راهش را ادامه داد.

این شاهد عینی ادامه می‌دهد: آن زمان ۳ نفر شامل یک مأمور پلیس و زن و مردی جوان در مسیر ورود به ترمینال خاوران بودند. زن و مرد حواس‌شان نبود اما مأمور پلیس وقتی سمند را دید که به طرفشان می‌رود، زن را به طرف ترمینال هل داد و مرد را به طرف خودش کشید. ماشین اما با مأمور پلیس و مرد جوان برخورد کرد و بعد هم به مرد دیگری زد و بعد از برخورد با ستون تلویزیون شهری متوقف شد. اگر ماشین به ستون برخورد نمی‌کرد پشت آن دکه نگهبان شیفت شب و دکه مربوط به شهرداری قرار داشت و ممکن بود افراد بیشتری جان‌شان را از دست دهند.

این کارگر شهرداری در ادامه می‌گوید: مأمور پلیس در این حادثه برای نجات جان این ۲ نفر فداکاری کرد و با شجاعت جان آنان را نجات داد. اگر او این کار را نمی‌کرد زن و مرد جوان کشته می‌شدند اما او جان خودش را فدای آنها کرد. من همه‌‌چیز را از نزدیک دیدم. مأمور فداکار با اینکه دچار خونریزی شدیدی شده بود، آخرین کاری که انجام داد این بود که دستش را به سمت مردی که مصدوم شده بود برد. می‌خواست بداند او زنده مانده یا نه اما خودش چند لحظه بعد جان باخت.

فداکاری مأمور برای نجات 2 نفر

دو کشته در حادثه برخورد خودرو با عابران پیاده در تهران

این کارگر شهرداری درخصوص امدادرسانی در این حادثه می‌گوید: همان موقع ما از اورژانس کمک خواستیم اما با تأخیر آمدند. از طرفی زن جوانی که نجات یافته بود در ورودی ترمینال خاوران افتاده بود و ماشین‌ها با سرعت به طرف آنجا می‌رفتند و هر لحظه ممکن بود با او برخورد کنند که من او را بلند کردم و با کمک خانم دیگری او را تا رسیدن اورژانس داخل ماشین پلیس گذاشتیم. همچنین از باک سمندی که باعث این تصادف بود بنزین نشت کرده بود و با توجه به اینکه نزدیک مانیتور بود، ممکن بود آتش‌سوزی اتفاق بیفتد که با آتش‌نشانی هم تماس گرفتیم و از آنها هم کمک خواستیم. زمانی که آتش‌نشانان آمدند، راننده سمند را که داخل ماشین گیر کرده و مصدوم شده بود و نمی‌توانست حرف بزند بیرون کشیدند و تحویل اورژانس دادند. در این حادثه علاوه بر مأمور پلیس که فداکاری بزرگی کرد، مرد دیگری که ظاهرا در حال خروج از ترمینال بود هم جان باخت اما ۲ نفر با این فداکاری نجات پیدا کردند.

فداکاری مأمور برای نجات 2 نفر

در همین حال سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفت: مأمور فداکار که مأمور کلانتری ۱۲۸ تهران نو بود و به‌صورت پیاده از منزلش به سمت محل کار می‌رفت، وقتی متوجه حرکت خطرناک خودروی سمند در محدوده ترمینال خاوران شد، جان عابران را نجات داد.

وی با تسلیت به همسر و فرزند و دیگر اعضای خانواده ستوان جواد رضایی گفت: ستوان رضایی یک پلیس به تمام معنا بود که برای حفظ سلامتی و جان شهروندان جان خود را تقدیم کرد.

پیام تسلیت فرمانده پلیس تهران

فرمانده انتظامی تهران، با تسلیت درگذشت شهادت گونه ستوان دوم جواد رضایی که در حادثه تصادف رانندگی در زمان کمک به دو شهروند دچار سانحه رانندگی شد، بیان داشت: ستوان رضایی در اقدامی شجاعانه و ایثارگرانه زمانیکه مشاهده کرد که خودروی سمند از مسیر خود منحرف شده و به سمت تعدادی از شهروندان تغییر مسیر داده، به سرعت دو نفر شهروند را کنار می‌کشد و در این سانحه خود در دم جان می بازد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه ایثار و از خود گذشتگی در نیروی انتظامی به وفور مشاهده می‌شود و هر از گاهی شاهدیم که یکی از همکارانمان در نیروی انتظامی در دفاع از جان و مال و ناموس این مرز و بوم، جان به جان آفرین خود تسلیم می‌کند، افزود: این اقدام شجاعانه پلیس قابل تقدیر و قدردانی است و فقدان این همکار عزیزمان بسیار سنگین و غم‌انگیز است و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل خواهانم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.