• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
48

جاهای دیدنی تهران؛ تماشای پایتخت از قاب بهار

  • کد خبر : 32129
  • 02 مارس 2021 - 14:51
جاهای دیدنی تهران

کم کم داریم به فصل بهار و تعطیلات دوست داشتنی عید نوروز نزدیک می‌شویم و به این فکر می‌کنیم که امسال تعطیلات کجا برویم. اکثر پایتخت‌نشینان ترجیح می‌دهند ایام تعطیلات را در شمال بگذرانند؛ در حالیکه خود تهران هم کلی جاهای دیدنی دارد که می‌توان از آن لذت برد. در این مطلب شما را با جاهای دیدنی تهران آشنا می‌کنیم.

اگر فکر می‌کنید که تهران به جز دود و آسمان‌خراش چیز دیگری ندارد تا بتوانید از آن لذت ببرید، کاملا در اشتباه هستید! چراکه تهران پر است از کاخ‌ها، باغ‌ها، پارک‌ها و طبیعت دوست‌داشتنی که می‌توانید در ایام تعطیلات به آن‌ها سر بزنید و لذت ببرید؛ به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب شما را با بهترین جاهای دیدنی تهران آشنا کنیم. اگر عاشق بناهای تاریخی و کاخ‌ها هستید با بهترین کاخ‌های تاریخی تهران آشنا خواهید شد و اگر عاشق طبیعت هستید با بهترین باغ‌ها و پارک‌های تهران آشنا خواهید شد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان

اگر به فکر دیدن کردن از بناهای تاریخی و کاخ‌گردی هستید، اولین و بهترین کاخی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، بازدید کردن از آن را از دست ندهید، کاخ گلستان است. می‌توان گفت که کاخ گلستان یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های ایران است؛ چراکه عمر آن به دوران زندیه بازمی‌گردد، منتهی در دوران قاجار خیلی بیشتر از آن نسبت به دوران زندیه استفاده شده است. زمانی که به دیدن کاخ گلستان بروید، متوجه خواهید شد که این کاخ با معماری بی‌نظیری که دارد یکی از بهترین جلوه‌های هنر ایرانی است. زیبایی کاخ گلستان در روزهای بهاری که آفتاب بر روی کاشی‌های رنگی به کار رفته در معماری این کاخ میفتد، چندین برابر می‌شود. کاخ گلستان در خیابان ۱۵ مرداد، میدان ارگ قرار دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید.

جاهای دیدنی تهران

کاخ سعدآباد

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران، آن هم از نوع تاریخی، کاخ سعد‌آباد است که باید آن را ببینید؛ البته قدمت این کاخ به پای قدمت کاخ گلستان نمی‌رسد، چون کاخ سعدآباد در دوران قاجار ساخته شده است و همیشه به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاهان قاجار از آن استفاده می‌شده است. در دوران پهلوی هم چندین و چند بنا به این کاخ اضافه شده است؛ چراکه آن زمان این کاخ به مرکز حکومت بدل شده بود. شما می‌توانید از این کاخ که در خیابان ولیعصر، زعفرانیه، انتهای خیابان شهید طاهری قرار دارد، بازدید کنید.

جاهای دیدنی تهران

باغ ایرانی

ونک به عنوان یکی از محله‌های قدیمی تهران، میزبان باغ بسیار بزرگ و اصیل ایرانی است که به آن باغ ایرانی می‌گویند. باغ ایرانی ۴ هکتار مساحت دارد، به همین دلیل به عنوان یکی از بزرگترین باغ‌های تهران نیز شناخته می‌شود، از طرفی به دلیل معماری ویژه‌ای که دارد، از مهم‌ترین نمادهای معماری ایرانی به حساب می‌آید. باغ ایرانی پر شده است از فواره‌ها، حوض‌ها، درختان قدیمی سر به فلک کشیده و بنایی بزرگ و دل‌باز که می‌توانید برای تماشای همه این جاذبه‌های گردشگری به ونک، انتهای کوچه صابری بروید.

جاهای دیدنی تهران

باغ فردوس

حالا می‌رویم به سراغ یکی دیگر از باغ‌ها و البته جاهای دیدنی تهران، که باغ فردوس نام دارد. باغ‌ فردوس، از آن باغ‌های قدیمی ایرانی است که سرگذشت پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است؛ چراکه این باغ ۲۰ هزار متری به همراه عمارت درونش به دستور محمدشاه قاجار ساخته شده است و پس از محمدشاه قاجار به ناصرالدین شاه قاجار رسیده است و بعد از آن هم به دختر ناصرالدین شاه قاجار رسیده است. بعد از مرگ دختر ناصرالدین شاه و همسرش، باغ فردوس بارها تخریب و مرمت شد تا به دوران ما رسید و اکنون به محلی برای گشت‌وگذار مردم تبدیل شده است. باغ فردوس در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش در خیابان فردوس واقع شده است که نباید دیدن کردن آن را از دست بدهید.

جاهای دیدنی تهران

پل طبیعت

بعد از معرفی کاخ‌ها و باغ‌های تهران که قدمت تاریخی دارند، نوبت به معرفی چند جاذبه دیگر گردشگری است که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند که یکی از زیباترین آن‌ها، پل طبیعت است. سال ۹۳ بود که پل طبیعت ساخته شد و به یکی دیگر از نمادهای بسیار زیبای تهران مبدل شد. این پل زیبا پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند و دقیقا در قلب تهران بر روی اتوبان مدرس احداث شده است. از آن‌جایی که منظره فوق‌العاده زیبایی را از پایتخت به نمایش می‌گذارد به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است که مردم زیادی برای دیدن کردن از این پل به بزرگراه مدرس، پارک طالقانی می‌روند.

جاهای دیدنی تهران

پارک ملت

امکان ندارد که تاکنون نام پارک ملت به گوشتان نخورده باشد، چون پارک ملت یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های تهران به حساب می‌آید که پر شده است از لاله‌های زیبا و رنگارنگ. شما می‌توانید با گشت زدن در این پارک برای مدتی از شلوغی‌ها و دود و دم تهران دور بمانید و نهایت حس آرامش را تجربه کنید. پارک ملت در خیابان ولیعصر، انتهای اتوبان نیایش قرار دارد.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد، به گونه‌ای که به پارک سنگی هم معروف است. از آن‌جایی که این پارک در ارتفاعات شمالی پایتخت قرار دارد، آب و هوای بسیار خوبی دارد. علاوه‌بر این پارک جمشیدیه آبشارهای مصنوعی و پله‌های سنگی دارد که نمای زیبا و هنری به این پارک داده است. هر چقدر در پارک جمشیدیه بالاتر می‌روید، زیبایی آن بیشتر و بیشتر می‌شود از این‎رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که دیدن از این پارک را از دست ندهید. این پارک در نیاوران، انتهای خیابان شهید امیدوار قرار گرفته است.

جاهای دیدنی تهران
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32129

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.