• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

تصادف زنجیره ای محور تاکستان ابهر در محدوده ضیاء آباد + ویدیو

  • کد خبر : 32461
  • 13 مارس 2021 - 10:19
تصادف زنجیره ای محور تاکستان ابهر

تصادف زنجیره ای مرگبار در محور تاکستان ابهر و در میان کولاک شدید موجب فوت ۳ شهروند و مصدومیت بیش از چهل تن تاکنون شده است.

قدرت الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: متاسفانه در ساعت ۱۸٫۳۰ دقیقه روز جمعه به دلیل کولاک شدید در محورها حدود ۲۷ خودروبا یکدیگر برخورد کردند که این تصادف زنجیره ای چند کشته و مجروح برجای گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تشریح کرد: هر چند کولاک این مسیر بر اثر بارش برف شدید است و دیدکافی وجود ندارد اما حدود ۷ خودروی سنگین و ۲۰ خودروی سواری سبک بر اثر نبود دید کافی و لغزندگی جاده در محور تاکستان به ابهر در محدوده ضیاءآباد با یکدیگر برخورد کرده اند.

وی افزود: بلافاصله یک دستگاه اتولانس به محل حادثه اعزام و درمان در محل و انتقال مجروحان بسرعت انجام شد.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: اکنون در محورهای قزوین-زنجان، قزوین-رشت و قزوین-همدان شاهد کولاک شدید هستیم، متأسفانه علیرغم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، برخی از هموطنان موارد ایمنی را رعایت نکرده و بدون همراه داشتن تجهیزات موردنیاز و با حضور در جاده‌ها جان خود را به خطر انداخته‌اند.

آمار مصدومان و فوتی تصادف زنجیره ای محور تاکستان ابهر

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی از افزایش آمار مصدومان سانحه تصادف زنجیره ای محور تاکستان ابهر در محدوده ضیاء آباد به ۴۷ نفر خبر داد. تاکنون سه نفر هم جان باختند.

تعداد ۱۵ مجروح این حادثه به بیمارستان های تامین اجتماعی و شفای تاکستان و تعدادی هم به ابهر اعزام شدند.

اسکان مسافران در راه مانده

طاهری فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان تاکستان بیان کرد: همزمان با تصادف زنجیره ای همراه با کولاک و بسته شدن راه در محور تاکستان – ابهر محدوده ضیاء آباد برف و مسدود شدن راه های مواصلاتی، مساجد برای اسکان مسافران در راه مانده آماده سازی شده است.

طاهری افزود: به منظور خدمت رسانی مطلوب به در راه ماندگان ناشی از مسدودی راه های مواصلاتی شهرستان هماهنگی لازم با دستگاه های مربوطه به ویژه راهداری، نیروی انتظامی، شهرداری، هلال احمر، اورژانس و پلیس صورت گرفته است

رئیس ستاد بحران شهرستان تاکستان یادآور شد: مساجد در نظر گرفته شده از نظر سیستم گرمایش در آمادگی کامل هستند و پذیرای هموطنان عزیز در راه مانده می باشند.

همچنین حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: تاکنون تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان قزوین به ۳۶۰ نفر در محور الموت شرقی_قزوین امدادرسانی و به ۲۶۰ نفر از در راه ماندگان اسکان داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: همچنین تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان قزوین به ۱۱۱ نفر در محور الموت غربی_قزوین امدادرسانی و به ۶۰ نفر از در راه ماندگان اسکان داده اند.

وی افزود: تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان قزوین به ۱۹۵ نفر در اتوبان قزوین_ زنجان (محدوده تاکستان) امدادرسانی و به ۱۵۲ نفر از در راه ماندگان اسکان داده اند.

حسن آصفی اظهار کرد: این آمار تا ساعت ۲۲ روز جمعه ۲۲ اسفند ۹۹ است و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در حال رهاسازی و کمک به در راه ماندگان هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.