• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

اعدام ۴ متجاوز به عنف در فریمان مشهد | جزییات پرونده و اسامی محکومان

  • کد خبر : 32577
  • 15 مارس 2021 - 11:55
اعدام متهمان تجاوز به عنف فریمان

حکم اعدام متهمان پرونده تجاوز به عنف در منطقه فریمان صبح امروز در زندان مرکزی مشهد اجرا شد.

چهار مجرم پلید معروف به “کفتارهای کوههای فریمان” که حدود شش ماه پیش با تعرض به یک زوج کوهنورد در ارتفاعات سفیدسنگ شهرستان فریمان واقع در مرکز خراسان رضوی، زن کوهنورد را در مقابل چشمان شوهرش مورد تجاوز قرار داده بودند صبح امروز ۲۵ اسفند مجازات شدند.

این اقدام شنیع با جریحه‌دار نمودن افکار عمومی در خراسان رضوی به ویژه در میان شهروندان فریمانی، از آن زمان تاکنون موجب درخواستهای مکرر مردم برای شناسایی و اشد مجازات افراد پلیدی شد که به “کفتارهای کوههای فریمان” معروف شده بودند. اهمیت موضوع و درخواست عمومی موجب ورود اداره‌کل اطلاعات خراسان رضوی به این پرونده شد که در نهایت با شناسایی و دستگیری مجرمان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و تحویل آنها به مرجع قضایی خاتمه یافت. یک نفر از این مجرمان در بوشهر، یک نفر در روستاهای حوالی قوچان و دو نفر دیگر آنها در محله‌ای واقع در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند.

شناسایی عاملان تجاوز به عنف در منطقه فریمان

دادگستری خراسان رضوی درخصوص این پرونده اظهار کرد: متعاقب اعلام شکایت از سوی شکات و اعلام گزارش یک مورد تجاوز به عنف مهر ماه امسال در منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان از سوی مرجع انتظامی، پرونده‌ای با موضوع تجاوز به عنف و آدم‌ربایی با تهدید در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان تشکیل شد.

در ادامه این گزارش آمده: پس از شناسایی عوامل جنایت علیه یک مرد و زن کوهنورد و انجام تحقیقات از چهار نفر متهمان به اسامی “روح‌الله جاویدی‌راد فرزند علی‌اکبر دارای سابقه کیفری و متاهل، محمد صیادی باغسنگانی فرزند مهدی و متاهل، محمد حسینی فرزند احمد و محمد وطندوست فرزند حسین دارای سابقه کیفری” و طی تشریفات قانونی کیفرخواستی نسبت به متهمان صادر شد.

اجرای حکم اعدام متهمان تجاوز به عنف در منطقه فریمان

این گزارش می‌افزاید: با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فریمان پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی لازم در خصوص اتهامات متهمین موصوف مبنی بر آدم‌ربایی به عنف و اکراه و تهدید و تجاوز به عنف، اقدامات لازم توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با توجه به محتویات پرونده، گزارشات مرجع انتظامی، گزارش اداره اطلاعات شهرستان، مدافعات بلاوجه نامبردگان، تحقیقات معموله قانونی، اظهارات و اقرارات صریح و تلویحی متهمان نسبت به ارتکاب بزه‌های انتسابی، شکایت شاکیان خصوصی، کروکی ترسیمی و تصاویر ماخوذه از محل وقوع بزه و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده انجام و بزه انتسابی به متهمین محرز و مسلم تشخیص داده شد.

بر این اساس رای مجازات متهمان توسط دادگاه کیفری یک خراسان رضوی صادر و با اعتراض متهمین و وکلای آنها پرونده برای ادامه رسیدگی به دیوان‌عالی کشور ارسال و در نهایت شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور با بررسی کلیه محتویات پرونده و طی تشریفات قانونی، رای شعبه اول دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مبنی بر اعدام نامبردگان با طناب دار در محل زندان مرکزی مشهد را ابرام کرد؛ بدین ترتیب حکم اعدام متهمان پرونده تجاوز به عنف در فریمان ، صبح امروز و پس از طی تشریفات قانونی در محل زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد و به دار اویخته شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.