• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
25

ازدواج دو کودک ۷ ساله در کازرون

  • کد خبر : 32685
  • 17 مارس 2021 - 14:19
ازدواج دو کودک افغان در کازرون

خبر ازدواج دو کودک افغان در شهرستان کازرون استان فارس واکنش های زیادی را در پی داشت، که با پیگیری های دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان مشخص شد که این خبر کذب است.

انتشار تصویری در شبکه های اجتماعی که خبر از ازدواج دو کودک تبعه افغانی در کازرون می‌دهد، با واکنش های متفاوتی روبرو شد. کاربری در واکنش به این خبر نوشت: «به نظر میاد این موضوع ساختگی باشه چون پسر ۸ ساله و دختر ۷ ساله حتی به سن بلوغ هم نرسیدن که بخوان بهشون اجازه ازدواج بدن.»

کاربر دیگری که این موضوع را جدی دانسته بود، نوشت: «واقعا علت این همه عجله چی می تونه باشه؟ کاش،به فرزندانمون اجازه بدیم کودکی کنند.»

کاربری هم نوشت: «به نظر منم این تصویر ساختگیه ولی باید به اون خانواده هایی هم که بچه هاشون رو در سنی که هیچ آگاهی راجع به ازدواج ندارن و مجبورشون می کنن ازدواج کنن آگاهی داد که این جور ازدواج ها چه خطراتی در پی داره.»

سن قانونیِ ازدواج در ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است. حتی این ۱۳ و ۱۵ سالگی هم سنی معقولی برای ازدواج محسوب نمی شود چه برسد به این کودک ۸ ساله که به بلوغ شرعی هم نرسیده است.

ازدواج دو کودک افغان در کازرون تکذیب شد

روابط عمومی دادگستری کازرون در اطلاعیه ای عنوان کرد که پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با ازدواج دو کودک افغان در شهرستان کازرون ، این موضوع با قید فوریت در دستور کار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرار گرفت و در همین راستا با تحقیقات بعمل آمده از خانواده کودکان و عوامل مربوطه در شبکه بهداشت این شهرستان مشخص شد که خانواده های این کودکان با توجه به رسوم خود اقدام به گرفتن آزمایش اولیه نموده تا در آینده مشکلی جهت ازدواج احتمالی در سن قانونی کودکان وجود نداشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون تاکید کرد: با افرادی که در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار و مطالب کذب می نمایند برابر قانون و با جدیت برخورد خواهد شد.

شهرستان کازرون در غرب استان فارس قرار دارد. این شهر طبق سرشماری انجام گرفته در سال ۱۳۹۵ جمعیتی در حدود ۹۷ هزار نفر دارد. کازرون با مرکز استان فارس یعنی شهر شیراز حدود ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.