• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
29

یک ترفند مخفی برای تست سلامت باتری لپ تاپ (مک و ویندوز)

  • کد خبر : 32790
  • 24 مارس 2021 - 17:23
تست سلامت باتری لپ تاپ

تست سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز و مک به شما این امکان را می دهد که ضمن استفاده درست تر از باتری، از خرابی این قطعه و آسیب دیدگی سیستم جلوگیری کنید.

آیا مطمئن هستید که هم اکنون باتری لپ تاپ شما سالم است؟ نمی توان با قطعیت به این سوال پاسخ داد. اما می توان از وضعیت سلامت باتری لپ تاپ مطلع شد. صرف نظر از این که هزینه تعمیر و تعویض باتری ممکن است بالا باشد، شما باید همیشه از وضعیت باتری لپ تاپ خود اطلاعات درستی داشته باشید. باتری با تمامی قطعات دستگاه در ارتباط است و خرابی آن به راحتی به دیگر اجزا آسیب می رساند. اما چطور باید بدانیم که باتری لپ تاپ در چه وضعیتی قرار دارد؟ امروز یک ترفند مخفی را به شما آموزش می دهیم که به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

تست سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز

بسیاری از کاربران ویندوز نمی دانند که این سیستم عامل یک ترفند مخفی برای تست سلامت باتری دارد. این قابلیت پیش فرض، وضعیت باتری را در قالب یک گزارش کامل به کاربر ارائه می دهد. فهرستی شامل تعداد سیکل‌ های مصرف باتری و نحوه استفاده از باتری در سه روز گذشته که کمک می کند عمر باتری را تخمین بزنید. برای دستیابی به این گزارش و تست سلامت باتری در لپ تاپ ویندوزی خود کافی است ابزار Command Prompt را با جستجوی عبارت CMD در منوی استارت باز کنید. در این بخش، گزارش مربوطه به صورت یک فایل HTML ارائه می ‌شود. کاری که باید انجام دهید این است که ضمن وارد کردن دستور cd %HOMEPATH%/Desktop ، خط فرمان را به دسکتاپ منتقل کنید.

سپس دستور powercfg /batteryreport را برای دریافت گزارش بنویسید تا ابزار Powerconfig اجرا گردد. به این ترتیب گزارش وضعیت سلامت باتری به ‌صورت فایل HTML روی دسکتاپ لپ تاپ شما ذخیره می شود. پس از طی این مراحل، به دسکتاپ بروید و فایل گزارش را روی مرورگر وب باز کنید. البته باید بدانید که اگر به تازگی ویندوز را عوض کرده اید، اطلاعات قبلی برای شما به نمایش در نمی آیند.

تست سلامت باتری‌ مک بوک

تست سلامت باتری لپ تاپ برای کاربران مک هم امکان پذیر است. البته اطلاعاتی که در مک ارائه می شوند به اندازه ویندوز کامل و جامع نیستند اما می توان به آنها استناد کرد. برای مشاهده وضعیت سلامت باتری در macOS مراحل زیر را دنبال کنید:

روی منوی لوگوی اپل کلیک کرده و گزینه About This Mac را انتخاب نمایید.

از طریق زبانه Overview، گزینه System Report را انتخاب کنید.

حالا از گروه Hardware در سمت چپ گزینه Power را انتخاب کنید.

در صفحه جدیدی که باز می شود، اطلاعاتی همچون تعداد سیکل ‌ها و وضعیت سلامت باتری قابل مشاهده است.

از طریق گزینه System Preferences و Battery هم می توانید نمودارهای مصرف باتری در طول ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده نمایید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.