• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل پرتغال

  • کد خبر : 3287
  • 22 ژوئن 2019 - 3:27

تیم ملی ایران در نخستین بازی خود از هفته چهارم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل به مصاف تیم ملی پرتغال رفت و با نتیجه ایران ۳ – پرتغال ۱ به پیروزی رسید.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران که محمد موسوی را به‌دلیل مصدومیت در آغاز این هفته در اختیار ندارد برای شروع بازی از سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد.

سعید معروف، پوریا فیاضی، علی اضر مجرد، پوریا یلی بازیکنان آغاز کننده بازی برای ایران بودند.

تعدادی از مقامات شهری و استانی هم به سالن رضا زاده آمدند. مسعود سلطانی فر برای تماشای دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و پرتغال به سالن رضازاده اردبیل آمده بود.

هواداران به شدت تیم ملی والیبال کشورمان را تشویق می‌کردند همچنین در سالن جایی برای نشستن وجود نداشت و تمام جایگاه‌ها پر شده بود.
بسیاری از هواداران حاضر در سالن ایستاده بازی را تماشا می‌کردند و جای نشستن نداشتند.

ایران ۳ – پرتغال ۱

خلاصه بازی لیگ والیبال | ایران ۳ – پرتغال ۱

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود پرتغال

تیم ملی ایران با حمایت پرشور تماشاگران بازی را بهتر آغاز کرد. دفاع علی اصغر مجرد امتیاز بازی را ۸ بر ۵ به سود ایران کرد تا هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند. برای وقت استراحت فنی دوم شرایط تغییر کرد و پرتغالی ها با دفاع های خوب و با استفاده از حملات ناقص تیم ایران نتیجه بازی را ۱۶ بر ۱۵ به سود خود کنند. پرتغالی ها برخلاف انتظار عملکرد خوبی داشتند و نتیجه بازی ۲۲ بر ۲۰ به سود آنها شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. بلافاصله بعد از این وقت استراحت بازی در امتیاز ۲۲ به تساوی رسید. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود پرتغال خاتمه پیدا کرد.

ست دوم/ ایران ۲۷ – پرتغال ۲۵

تیم ملی ایران در ابتدای این ست هم با دفاع خوب پرتغال‌ها رو به روشد تا نخستین امتیاز برای آن‌ها ثبت شود.

سرو قامتان ایرانی در ابتدا بازی را با حریفشان پایاپای پیش بردند، اما تیم ملی والیبال پرتغال بهتر ظاهر شد. آن‌ها روی دفاع و ضربات آخر بسیار بهتر بودند و توانستند به راحتی اخلاف را به ۴ امتیاز برسانند و نتیجه را ۸ – ۴ به سود خودشان رقم بزنند.

هواداران پرشور، اما به خوبی تیم ملی را تشویق می‌کردند و دست از این کار برنداشتند تا روی پا کوتاه سعید معروف امتیاز پنجم ایران بدست آمد. سرویس بد شفیعی، اما در ادامه کار را سخت رد و اختلاف امتیاز را به ۴ رساند. دریافت‌های نه چندان خوب و بی دقتی در اوسط کار این ست فضای سختی را به وجود آورده بود. با این حال امتیاز گیری فیاضی و غفور تا حدودی فشار را بر روی تیم ایران کمتر کرد همچنین سرویس‌های خوب میلاد عبادی پور دریافت را برای پرتغالی‌ها بسیار سخت کرد تاتیمملی والیبال کشورمان دوباره اختلافش با حریف اروپاییش کمتر شود.

سرویس‌های خوب عبادی پور باز هم امتیاز آور بود و کار را به تساوی کشاند با این حال آخرین سرویس آن به بیرون رفت تا حساب کار به سود پرتغال شود. بازی خوب ملی پوشان و اشتباهات پرتغالی‌ها حتی تیم ملی کشورمان را هم از حریفش پیش انداخت. رالی جذاب و کسب امتیاز ۱۴ برای ایران شور و حال خاصی را به سالن مسابقه آورد. سرویس خوب پوریا فیاضی اختلاف امتیاز ایران و پرتغال را به امتیاز ۲ رساند.

حساسیت لحظات پایانی بسیار بود و تیم ملی والیبال کشورمان به امتیاز ۲۴ رسید. هواداران بیشتر بازی را ایستاده نگاه می‌کردند.

دیدار ۲ تیم در امتیاز ۲۴ به تساوی کشیده شد تا امتیاز ۲۶ برنده بازی را مشخص کند. دریافت‌های خوب پرتغالی‌ها و دقت بالای آن‌ها امتیاز ۲۵ را برایشان به ارمغان آورد. ایران پس از کسب امتیاز تساوی و دفاع عالی علی اصغر مجرد به امتیاز ۲۶ رسید؛ و در نهایت با کسب امیتز ۲۷ سالن به مرز انفجار رسید تا حساب کار در مجموع ۱  بر ۱ مساوی شود.

ایران ۳ – پرتغال ۱

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران

پرتغالی ها به کمک اشتباهات تیم ایران بازی را در ست سوم خوب شروع کردند و ۴ بر صفر هم از ایران پیش افتادند. اعتراض های شدید و وقفه های طولانی موجب شد تا داور مسابقه به تیم پرتغال کارت قرمز نشان دهد. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود پرتغال هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۲ بازی به تساوی کشیده شد و سرویس علی اصغر مجرد نتیجه بازی را ۱۴ بر ۱۲ به سود ایران کرد تا سیلوا، سرمربی تیم ملی پرتغال درخواست وقت استراحت فنی کند. ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران نتیجه ای بود که تیم ها را به وقت استراحت فنی دوم فرستاد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۷  به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران

بازی در ست چهارم، پایاپای شروع شد اما با برتری فنی و روحی بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد. شوخی فیاضی با حضرت‌پور پس از کسب یک امتیاز برای ایران باعث دلخوری مختصر لیبروی تیم از فیاضی شد. در این ست به اشتباهات بازیکنان پرتغال اضافه شد، در مقابل تیم ایران برای یک‌سره کردن بازی وارد زمین شده بود.

ایران در ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ و در مجموع ۳ بر یک برنده بازی مقابل تیم سختکوش پرتغال شد و همچنان با ۹ برد و یک شکست در صدر جدول قرار دارد.

ایران ۳ – پرتغال ۱

برنامه بازی های ایران در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال به شرح زیر است:

شنبه اول تیر ۱۳۹۸

ایران – استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰

یکشنبه دوم تیر ۱۳۹۸
ایران – فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.