• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

صدور حکم قصاص حمید صفت به اتهام قتل عمد

  • کد خبر : 32994
  • 04 آوریل 2021 - 8:54
حکم قصاص حمید صفت

حکم قصاص حمید صفت خواننده رپ که اسفندماه سال گذشته به اتهام قتل همسر مادرش در دادگاه محاکمه شده بود، از سوی دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

قاسم عسگری‌آقباش یکی از وکلای مدافع حمید صفت از صدور و ابلاغ حکم قصاص موکل خود از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

عسگری‌آقباش اظهار کرد: حکم دادگاه امروز ابلاغ شده و برای اعتراض به آن ۲۰ روز فرصت داریم. به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد و پرونده با فرجام‌خواهی ما به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

دیگر وکیل مدافع حمید صفت، نورالله عزیزمحمدی قاضی سابق دادگاه کیفری استان تهران است.

خواننده رپ به اتهام قتل پدر خوانده‌اش محاکمه شد

پرونده جنایی این خواننده از روز ۲۴ مرداد ‌ماه سال ۹۶ گشوده شد. او آن روز وقتی به خانه مادرش رفت پی برد مردی که از چند سال قبل با مادرش ازدواج کرده بود او را کتک زده است. همین موضوع خشم حمید را برانگیخت و باعث درگیری او و شوهر مادرش شد. هرچند درگیری آنها چند دقیقه بیشتر طول نکشید و اما ساعتی بعد هوشنگ – ۶۶ ساله- که به‌تازگی قلبش را جراحی کرده و داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کرد حالش بد و به بیمارستان منتقل شد و ۳ روز بعد جانش را از دست داد. با مرگ این مرد و با شکایت فرزندانش حمید به اتهام قتل عمد بازداشت شد.

حمید صفت در تحقیقات جنایت را قبول نکرد و گفت: روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، بعد از ساعتی حال هوشنگ بد شد و بعد هم فوت کرد.

متخصصان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ قربانی را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند. اما اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کردند و این پرونده چندین بار به کمیسیون‌های مختلف پزشکی قانونی رفت. در این میان حمید به قرار بازداشتش اعتراض کرد و با تصمیم قضات با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

صدور حکم قصاص حمید صفت به اتهام قتل عمد

در نهایت پرونده حمید صفت به کمیسیون ۱۱ نفره فرستاده شد. این بار اما اعضای کمیسیون اعلام کردند علاوه بر جراحات روز حادثه، بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون و بیماری قلبی نیز در مرگ او مؤثر بوده است. در این شرایط بود که پرونده حمید با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست با اتهام مباشرت در قتل عمدی به دادگاه فرستاده شد.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، بنابراین کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.