• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
28

نیویورک تایمز: اسرائیل عامل حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ است

  • کد خبر : 33134
  • 07 آوریل 2021 - 12:46
حمله به کشتی ایرانی دریای سرخ

یک مقام آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفت که رژیم صهیونیستی مسئول حمله انجام شده به کشتی ایرانی در دریای سرخ است.

ابتدا شامگاه سه شنبه ۱۷ فروردین ماه رسانه‌ها از حمله عوامل ناشناس به یک فروند کشتی ایرانی در دریای سرخ ، در نزدیکی سواحل یمن، خبر دادند.

نیویورک تایمز می‌نویسد در حالی خبر حمله به این کشتی در دریای سرخ منتشر شده که در همین روز رسانه‌ها از پیشرفت در مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در وین برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام خبر داده‌اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، قرار بود رژیم صهیونیستی پیشتر این کشتی را هدف قرار بدهد اما نزدیک بودن یک ناو هواپیمابر آمریکایی به ساویز موجب شد تا تل آویو عملیات خود را تا زمان دور شدن ناو «دوایت آیزنهاور» به تعویق بیندازد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در جریان یک نشست خبری با تایید این خبر گفت که حادثه خسارت جانی به همراه نداشته بدنه کشتی بر اثر انفجاری که منشا و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است، دچار آسیب جزئی شده است.

به گفته سعید خطیب زاده ایران ساویز یک کشتی غیر نظامی است که برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده و انفجار در آن حدود ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین روی داده است.

نیویورک تایمز در این رابطه نوشت: “کشتی ساویز اگرچه از نظر فنی به عنوان یک کشتی باری طبقه بندی می‌شود، اما ظاهرا این اولین کشتی نظامی است که در درگیری‌ بین اسرائیل و ایران، مورد حمله قرار گرفته است.”

واکنش پنتاگون درباره حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به حادثه کشتی ایرانی «ایران ساویز» در دریای سرخ مدعی شد که اطلاعی در این باره ندارد.

وی با رد هرگونه نقش نظامیان آمریکایی در حادثه کشتی «ساویز» در دریای سرخ تاکید کرد که هیچ یک از نیروهای آمریکایی در حمله به این کشتی نقشی نداشته‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.