• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

کلاب هاوس هک شد / افشای اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر

  • کد خبر : 33249
  • 11 آوریل 2021 - 10:49
هک کلاب هاوس

اطلاعات بیش از یک میلیون کاربر «کلاب هاوس» هک و منتشر شد تا این رسانه اجتماعی نیز به جمع قربانیان عملیات هکری بپیوندد.

اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» از طریق یک انجمن هکری در فضای آنلاین منتشر شده است.

از جمله اطلاعات هک شده کاربران می‌توان به شناسه کاربری، نام، عکس، ایمیل آدرس، تعداد افراد دنبال کننده و دنبال شونده، آدرس حساب‌های کاربری در توییتر و اینستاگرام، تاریخ ایجاد حساب کاربری و مشخصات دعوت کننده اشاره کرد. اطلاعات فاش شده کاربران را در معرض حملات فیشینگ یا سرقت هویت قرار می‌دهد.

هکرها تمرکز بسیار زیادی روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اند و در یک هفته اخیر موفق به دسترسی به اطلاعات سه شبکه اجتماعی بزرگ شده‌اند. اوایل هفته گذشته بود که اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک توسط هکرها به سرقت رفت و چند روز بعد اعلام شد که هکرها توانسته‌اند به اطلاعات کاربری ۵۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی لینکدین دسترسی پیدا کنند.

واکنش مسئولان کلاب هاوس به هک اطلاعات ۱٫۳ میلیون کاربر

مسئولان شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سوال خبرنگاران درباره هک شدن این شبکه اجتماعی پاسخ نداده و فعلاً سکوت کرده‌اند. اطلاعات منتشر شده از حساب کاربری افراد در صورتی که در معرض دید دیگران قرار بگیرد می‌تواند مواردی مانند فیشینگ یا سرقت اطلاعات مربوط به هویت افراد را به دنبال داشته باشد.

کلاب هاوس چیست؟

شبکه اجتماعی کلاب هاوس که فقط از طریق دعوتنامه می‌توان در آن فعالیت کرد، در مارس ۲۰۲۰ میلادی افتتاح شد. این اپ چت صوتی به کاربران اجازه می‌دهد در گفتگوها یا اتاق‌هایی با موضوعات مختلف عضو شوند.

این شبکه اجتماعی در ماه مارس و به صورت دعوتنامه‌ای و صرفا برای سیستم عامل Ios راه اندازی شد و شرکت سازنده آن اعلام کرد که از نصب کلاب هاوس روی سیستم عامل اندروید خودداری کنند چرا که نسخه‌های عرضه شده برای این سیستم عامل اصلا امن نیستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.