• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

آتش سوزی هواپیما نیروی هوایی آمریکا

  • کد خبر : 33307
  • 13 آوریل 2021 - 9:11
آتش سوزی هواپیما نیروی هوایی آمریکا

یک فروند هواپیمای غول پیکر نیروی هوایی آمریکا در باند فرودگاه دچار آتش سوزی شد و هواپیما دچار آسیب قابل توجهی شد.

 وبگاه «ارلایو» اعلام کرده است که یک فروند بوئینگ سی ۱۷ گلوب مستر نیروی هوایی آمریکا با شماره پرواز ۱۰۰۲۲۳ متعلق به پایگاه هوایی «مایلدنهال» روز شنبه بلافاصله هنگام فرود در پایگاه هوایی چارلستون در باند فرودگاه آتش گرفت. مقام‌های پایگاه چارلستون مدعی شدند که در جراین این شخصی حادثه آسیب ندید. تصاویر مختلف به اشتراک گذاشته شده از این حادثه حکایت از آسیب جدی دیدن این هواپیما دارد.

پس از وقوع آتش سوزی در هواپیما نیرو هوایی آمریکا، تیم اورژانس بلافصله عازم باند فرودگاه چاارلستن شد. در حالیکه مقام های آمریکایی چندان به علت این سانحه اشاره نکرده اند، اما برخی گزارش ها حاکیست که گرمای بیش از حد ترمزها عامل این حادثه شده است.

آتش سوزی هواپیما «گلوب مستر» نیروی هوایی آمریکا

هواپیمایی که دچار حادثه شد از نوع بوئینگ گلوب مستر سی-۱۷ بود، که یک هواپیمای بزرگ حمل و نقل نظامی است و برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است. این هوپیمای غول پیکر معمولا مأموریت‌های تاکتیکی و راهبردی را برای حمل و نقل هوایی، نیرو و محموله در سراسر جهان انجام می‌دهد.

در سال گذشته چندین سانحه هوایی برای هواپیماهای نظامی آمریکا رخ داده است. چندی پیش یک فروند جنگنده «اف-۱۶ سی ام فالکن» نیروی هوایی آمریکا متعلق به گردان شکاری ۲۰ «پایگاه هوایی شاو» در کارولینای جنوبی سقوط کرد و خلبان آن کشته شد. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که این هواپیما در یک ماموریت آموزشی و در حالیکه یک خلبان در آن بود، سقوط کرد.

این پنجمین سانحه برای اف-۱۶ ارتش آمریکا در بیش از یک سال گذشته بود و مطابق معمول نیروی هوایی آمریکا به علت دقیق این سانحه هیچ اشاره‌ای نکرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.