• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در اربیل عراق + ویدیو

  • کد خبر : 33430
  • 15 آوریل 2021 - 10:22
حمله راکتی به فرودگاه اربیل

رسانه‌های عراقی از حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند.

صدای انفجار همزمان در شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق و استان موصل توجه رسانه های محلی را به خود جلب کرد.

پس از اصابت این راکت، آژیرهای هشدار کنسولگری آمریکا به صدا درآمدند و پهپادهای آمریکایی بر فراز منطقه شروع به پرواز کردند.

صابرین نیوز نوشت: “هواپیماهای ارتش آمریکا تعدادی از جسدهای تکه تکه شده را از محل انفجار منتقل کردند”. در ادامه به نقل از منابع ویژه خود خبر داد “یک سرباز آمریکایی و یک پیمانکار خارجی در اثر سقوط موشک در اربیل به شدت زخمی شدند”.

امید خوشناو استاندار اربیل گفت این حادثه، خسارات مادی یا بشری نداشته است. وی تأکید کرد پرواز‌ها به این فرودگاه ادامه دارد. این در حالی است که شاهدان گفتند نیرو‌های امنیتی همه ورودی‌های فرودگاه اربیل را بستند.

شبکه اطلاع رسانی «الاعلام المقاوم» هم از بسته شدن فرودگاه بین المللی اربیل به دنبال حمله راکتی امشب خبر داد. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. این حمله حدود دو ماه پس از حمله‌ای مشابه به یک مجتمع نظامی در فرودگاه اربیل که نیرو‌های نظامی در آن مستقر هستند، انجام شد.

در خبری دیگر، وزارت کشور اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، پهپاد بمب گذاری شده مقر ائتلاف بین الملل (امریکا) را در اربیل عراق هدف قرار داده است.

حمله راکتی به پایگاه استقرار نظامیان ترکیه در نینوا

پایگاه اینترنتی سومریه نیوز در عراق به نقل از منبعی امنیتی از حمله راکتی به پایگاهی در استان نینوا در این کشور خبر داد که محل استقرار نیروهای ترکیه به شمار می آید.

در این خبر آمده است، پایگاه مذکور در بعشیقه با دو راکت مورد هدف قرار گرفت و بر اساس خبرهای تایید شده یک غیر نظامی در این حمله زخمی شده است.

واکنش وزارت دفاع و خارجه آمریکا به حمله راکتی به فرودگاه اربیل

وزارت دفاع و خارجه آمریکا در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اربیل، گفت از گزارش‌ها مطلع شده و اطلاعات اولیه از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در نزدیک فرودگاه اربیل حکایت دارد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بامداد پنجشنبه اظهار کرد: «از گزارش‌ها درباره حملات به منطقه کردستان عراق خشمگین هستیم. مردم عراق مدت‌هاست که از چنین خشونت و نقض حاکمیتشان زجر می‌کشند».

همچنین سه‌شنبه شب گروهی ناشناس اقدام به حمله به مرکز جاسوسی متعلق به موساد در شمال عراق کرده که در نتیجه آن شماری از «نیروهای اسرائیلی» کشته یا زخمی شده‌اند.(اینجا بخوانید)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.