• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
27

جمشید‌ هاشم‌پور، ستاره ی دهه ۶۰ و۷۰ سینما

  • کد خبر : 33546
  • 18 آوریل 2021 - 13:30
جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور ، ستاره ی سینما ی دهه ۶۰ و ۷۰ زمانی که سینمای ایران هنوز به درام‌های آپارتمانی محدود نمی‌شد و فیلم‌های اکشن محبوبیت زیادی در میان علاقمندان به سینما داشت، سال‌های درخشش بی‌چون و چرای جمشید هاشم‌پور بود. بازیگری که با وجود بازی در ژانرهای مختلف نامش همیشه به‌عنوان ستاره‌‌ی بی‌بدیل فیلم‌های اکشن در تاریخ سینمای ایران ماندگار خواهد بود.

 مروری بر بهترین های جمشید هاشم پور

عقاب ها ۱۳۶۳

عقاب‌ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، بر اساس داستان واقعی نجات خلبان ایرانی به نام یدالله شریفی زاده به وسیله کردهای عراقی و انتقال او به ایران ساخته شده‌ است. جمشید هاشم‌پور در «عقاب ها» نقش تکاور ایرانی را دارد که در لباس مبدل وارد کردستان عراق شده است.

جمشید هاشم پور

تاراج ۱۳۶۳

ایرج قادری با کمک جمشید‌ هاشم‌پور موفق شد زینال بندری یکی از قاچاقچی های ماندگار سینمای ایران شود. مردی که در طول داستان تصمیم می گیرد یکی از بزرگترین شبکه های توزیع مواد را لو دهد و در نهایت هم به دست قاچاقچی ها کشته می شود.

جمشید هاشم پور

مادر ۱۳۶۸

جمشید هاشم‌پور در مادر، برادر ناتنی و مهمانی ناخوانده است. علی حاتمی از جمشید هاشم پور تقریبا با همان هیبت و شخصیت فیلم هایی که در آن زمان بازی می کرد استفاده کرد و فقط لهجه عربی به او داد. هاشم پور در مادر تنها کسی است که می تواند برادر بزرگ خانواده را سر جایش بنشاند.

جمشید هاشم پور

افعی ۱۳۷۱

جمشید هاشم پور در نقش شاهین اسدی یکی از بزن بهادرترین نقش هایش را بازی کرد. هاشم‌پور در این فیلم، نفوذی دولت ایران در یک گروه ضد انقلاب به نام افعی است.

جمشید هاشم پور
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.