• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
21

زلزله مهیب در فوتبال | همه‌چیز درباره سوپر لیگ اروپا؛ از شیوه برگزاری تا رئیس و لوگو!

  • کد خبر : 33573
  • 19 آوریل 2021 - 10:24
سوپر لیگ اروپا

باشگاه های بزرگ اروپا با خروج از اتحادیه اروپا ، سوپر لیگ اروپا را تاسیس کردند، تصمیمی که به تعلیق این تیم‌ها از سوی یوفا منجر خواهد شد.

مسابقات سوپر لیگ اروپا با حضور ۱۲ غول اروپایی به عنوان موسس این لیگ رسماً شکل گرفت و از تابستان امسال مسابقات این لیگ برگزار می‌شود.

۱۲ تیم بزرگ اروپا در بیانیه ای جنجالی ترین تصمیم سال های اخیر باشگاهی جهان را رسما اعلام کردند. باشگاه های رئال مادرید، میلان، بارسلونا، آرسنال، اتلتیکو مادرید، چلسی، منچستر یونایتد، اینتر، منچستر سیتی،یوونتوس، و تاتنهام به این رقابت ها پیوسته اند.سه باشگاه دیگر به عنوان موسس در آینده به این رقابت ها می‌پیوندند، در آینده مشتاقانه منتظر همکاری با یوفا و فیفا هستیم.

سه باشگاهی که گفته شده بایرن ، پاریسن ژرمن و دورتموند هستند که هنوز مشخص نیست به این لیگ بپیوندند.

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و آندره آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس، دو چهره اصلی در استارت پروژه سوپر لیگ اروپا هستند و پرز به عنوان رئیس سوپرلیگ شروع به فعالیت خواهد کرد و آنیلی هم نایب رئیس این رقابت ها خواهد بود.

بیانیه رسمی باشگاه رئال مادرید درباره تاسیس سوپر لیگ اروپا

در این بیانیه آمده است:« باشگاه های موسس سوپر لیگ با یوفا و فیفا گفت و گوهایی خواهند داشت تا به بهترین راه حل ممکن برای برگزاری این تورنمنت و جامعه جهانی فوتبال برسند.

تاسیس این سوپر لیگ زمانی سرعت گرفت که دنیای فوتبال تحت تاثیر پاندمی کرونا ضرر و زیان اقتصادی فراوانی دید. در طی سال های اخیر باشگاه های موسس در پی بهبودی کیفیت رقابت های فوتبال اروپایی در بالاترین سطح و به خصوص تاسیس یک سوپر لیگ با حضور بهترین های فوتبال اروپا بودند تا بتوانند هر هفته با یکدیگر مصاف دهند.

پاندمی کرونا فاش ساخت که به یک استراتژی بهتر و جدید برای بهبود وضعیت اقتصادی باشگاه نیاز است. در ماه های اخیر گفت و گوها بین باشگاه های موسس جدی تر شد.

باشگاه های موسس معتقدند که راه حل های ارائه شده توسط اتحادیه فوتبال اروپا برای تغییر شکل برگزاری لیگ قهرمانان، پاسخگو نیازها نخواهد بود. برای حفظ منابع مالی نیاز به تاسیس سوپر لیگ حس می شد تا هر هفته شاهد برگزاری بازی های بزرگ و باکیفیت تر باشیم.»

نحوه برگزاری سوپر لیگ اروپا

سوپرلیگ با حضور ۲۰ تیم برگزار خواهد شد. ۱۵ باشگاه موسس و ۵ باشگاه که سال به سال بر اساس عملکردشان در فصل گذشته برگزیده خواهند شد.

فصل از ماه آگوست شروع می شود و تیم ها در دو گروه ۱۰ تیمی قرار می گیرند و هر هفته بازی ها به انجام می رسند. بازی هایی رفت و برگشت که در نهایت سه تیم نخست هر گروه مستقیما راهی یک چهارم نهایی می شوند و تیم های چهارم و پنجم گروه ها در دو بازی رفت و برگشت پلی آف، ۴ تیم باقیمانده یک چهارم را تعیین خواهند کرد. بازی ها تا فینال رفت و برگشت است و ماه می بازی نهایی در زمینی بی طرف به انجام می رسد.

تیم ها در لیگ های داخلی خود شرکت می کنند و این سوپر لیگ منافاتی با برگزاری لیگ های داخلی نخواهد داشت. پس از برگزاری سوپر لیگ اروپایی مردان، کار شکل دهی سوپر لیگ فوتبال زنان نیز شروع خواهد شد.

لوگو سوپر لیگ اروپا

لوگوی این رقابت ها به این شکل خواهد بود و از آن رونمایی شده است و به نظر می‌رسد که به زودی این لوگو را خواهیم دید و عملا لیگ قهرمانان اروپا به سوی زوال و نابودی خواهد رفت و سوپر لیگ جایگزین آن می‌شود.

سوپر لیگ اروپا

پرز: جایگاه واقعی خود را در جهان خواهیم ساخت

«فلورنتینو پرز» رئیس باشگاه رئال مادرید و اولین رئیس سوپر لیگ اروپا اظهار کرد: ما به فوتبال در هر سطح کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه واقعی خود در جهان خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش جهانی در جهان است که بیش از چهار میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه‌های بزرگ پاسخگویی به خواسته‌های آنهاست.

تهدید فیفا و یوفا

فیفا و یوفا هم این باشگاه ها را تهدید کرده اند که با جرایمی سنگین مواجه می شوند . همچنین به بازیکنان این تیم ها اعلام شده که در صورت بازی در این مسابقات از حضور در کلیه مسابقات زیر نظر فیفا محروم می شوند و جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست می دهند. همچنین مسابقات یوفا و کوپا آمریکا!

فیفا: بازیکنان حاضر در سوپر لیگ از جام جهانی محروم می‌شوند

فیفا تهدید کرده است که به بازیکنان این تیم ها اجازه حضور در جام جهانی و تورنمنت های بین المللی را نمی دهد:« یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر، فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا،  فدراسیون فوتبال ایتالیا و سری آ با خبر شده اند که ممکن است چند باشگاه انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی قصد حضور در یک رقابت که به اصطلاح سوپر لیگ اروپایی نامگذاری شده، را داشته باشند. اگر این اتفاق رخ دهد می خواهیم یک بار دیگر تکرار کنیم که ما، یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس، لیگ برتر، سری آ، فدراسیون فوتبال اسپانیا و ایتالیا و حتی فیفا و تمام انجمن های زیر مجموعه ما برای متوقف کردن این ایده متحد خواهیم شد.

این پروژه بدبینانه طرحی است که بر اساس منافع شخصی چند باشگاه و در زمانی بنا نهاده شده که ما بیش از هر موقعی به همبستگی احتیاج داریم. ما برای جلوگیری از این اتفاق تمام تدابیر موجود در همه سطوح اعم از قضایی و ورزشی را در نظر خواهیم گرفت. فوتبال مبتنی بر مسابقات آزادانه و شایستگی های ورزشی است. راه دیگری وجود ندارد.»

واکنش ها به تاسیس سوپر لیگ اروپا

مخالفت نخست وزیر انگیس با سوپر لیگ اروپا

نه تنها فیفا و یوفا مخالف شکل گیری مسابقات سوپر لیگ هستند که حتی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس هم از ایجاد این رقابت‌ها ابراز نگرانی کرده است. جانسون گفت: سوپر لیگ به قلب بازی‌های داخلی ضربه می‌زند و هواداران فوتبال در سراسر کشور را نگران می‌کند.

اتحادیه فوتبال انگلیس

“واضح است که این امر به فوتبال انگلیس و اروپا در تمام سطوح آسیب خواهد زد و به اصول رقابت آزاد و شایستگی ورزشی که اساسی ترین اصول ورزش های رقابتی هستند، حمله خواهد کرد.”

کریستین سیفرت، رییس بوندسلیگا (DFL)

“بوندسلیگا مخالف هر گونه مفهوم سوپر لیگ اروپا است. منافع اقتصادی چند باشگاه برتر در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نباید منجر به لغو ساختارهای مستقر در فوتبال اروپا شود.”

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه

“ریاست جمهوری از موضع باشگاه های فرانسوی در امتنهاع از شرکت در پروزه سوپر لیگ فوتبال اروپا ، که تهدیدی برای اصل همبستگی و شایستگی های ورزشی است، استقبال می کند.”

فدراسیون فوتبال فرانسه

“فدراسیون فوتبال فرانسه(FFF) و لیگ حرفه ای فوتبال (LFP) با هرگونه پروژه سوپر لیگ اروپا مخالف هستند. در کنار یوفا ، FFF و LFP کاملاً مخالف پروژه ای هستند که کل هرم فوتبال اروپا را تهدید می کند.

رویاهای سلطه طلبانه یک الیگارشی (عده قلیلی از ثروتمندان حاکم) منجر به از بین رفتن یک سیستم اروپایی خواهد شد که به فوتبال اجازه داده است به شکلی بی سابقه در قاره اروپا توسعه یابد.”

انریکه بونیلا، رییس لیگ مکزیک و رییس انجمن مسابقات لیگ جهانی

“لیگ های داخلی در اروپا از پشتیبانی کامل تمام لیگ های جهان در برابر پروژه سوپر لیگ اروپا برخوردار هستند. فوتبال باید مبتنی بر همبستگی و لیاقت ورزشی باشد.”

کارگروه ورزش پارلمان اروپا

“رقابت محدود پیشنهادی بین باشگاه های فوق العاده ثروتمند، یک قشر ممتاز در خارج از ساختارهای فوتبال باشگاهی اروپا را تشکیل می دهد و هدفی جز کسب سود ندارد.”

واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس

“واضح است که سوپر لیگ به فوتبال انگلیس و اروپا در تمام سطوح آسیب خواهد زد و به اصول رقابت آزاد و شایستگی ورزشی که اساسی ترین اصول ورزش های رقابتی هستند، حمله خواهد کرد.”

اولیور داودن، وزیر فرهنگ انگلیس

“هواداران فوتبال ضربان قلب ورزش ملی ما هستند و هرگونه تصمیم گیری عمده باید با پشتوانه آنها باشد.

با طرفداران بسیار، ما نگران هستیم که این طرح بتواند در بالاترین سطح از بازی های ملی و داخلی ما بن بستی ایجاد کند.”

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.