• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
25

مروری بر تاریخچه ی ژانر ترسناک در سینمای ایران

  • کد خبر : 33877
  • 25 آوریل 2021 - 14:15
ژانر ترسناک

امسال بعد از مدت ها فیلم سینمایی آن شب در ژانر ترسناک به سینما آمد و بهانه ای شد به تاریخچه ی کوچک ژانر ترسناک در سینمای ایران بپردازیم.

ژانر ترسناک در سینمای جهان همیشه طرفداران بسیاری داشته است و تبدیل به صنعتی مهم در امر فیلم سازی شده است. تجربه ای جذاب و پر استرس در دل خود دارد که شاید هرگز نشود در جهان واقعی آن را تجربه کرد. این سبک فیلم ها در ایران هم طرفداران بیشماری دارد اما سینمای داخلی در ژانر ترسناک هرگز نتواسته با  تولیدات انگشت شمار خودش نیاز مخاطب را برطرف کند.

نگاهی به چند فیلم در ژانر ترسناک

آن شب

آن شب فیلمی معمایی و دلهره آور به کارگردانی کوروش آهاری است. داستان فیلم درباره یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبرو شوند.

ژانر ترسناک

شب بیست و نهم

شایعه‌ای درباره زمین لرزه تهران سرزبان ها می‌افتد و شهر تخلیه میشود. ارجمند در راه بازگشت بـه خانه، میان خیال و واقعیت شبحی را بر بام خانه‌شان می بیند.

ژانر ترسناک

طلسم

عروس جوان بـه بهای خونی ریخته‌شده بـه عقد مردی از خانواده‌ مقتول درمی‌آید. در راه بازگشت بـه خانه، عروس و شوهرش دچار توفان و حمله‌ گرگ ها می شوند و از دیگران جدا می شوند.

ژانر ترسناک

خوابگاه دختران

«خوابگاه دختران» با تکیه بر ترس دختران جوان از ساختمانی متروکه کـه نزدیک خوابگاه دانشگاه اسـت، صداهای مخوفی از آن بـه گوش می رسد و روایت های مختلفی در بین اهالی محل وجوددارد، پیش میرود

ژانر ترسناک

پستچی سه بار در نمی‌زند

روایتی موازی و اپیزودیک از زندگی فردی بنام «ابراهیم» در کودکی، میانسالی و پیری اسـت کـه بـه ترتیب بر سه دوره تاریخیِ قاجار، پهلوی و معاصر منطبق شده اسـت.

ژانر ترسناک

حریم

حریم یکی دیگر از فیلم های ژانر ترسناک است. کشتار عجیبی در یکی از جنگل های شمال ایران به وقوع پیوسته است. یک افسر پلیس به منطقه اعزام می‌شود تا از راز قتل‌ها پرده بردارند.

ژانر ترسناک

پارک وی

پل پارک وی تهران برای کوهیار هدایت صرفاً بخشی از یک بزرگراه نیست، پلی است به سوی رها روانبخش، پلی که کوهیار فکر می‌کند با حرکت خلاف جهت روی آن به قصه عشق می‌رسد.

ژانر ترسناک

آل

مهندس جوانی از طرف هیئت‌مدیره شرکت محل کارش، همراه زن باردار خود عازم یک مأموریت کاری در ایروان می‌شود. حوادثی در راه است.

ژانر ترسناک

ماهی و گربه

ماهی و گربه نیز در ژانر ترسناک ساخته شده است. داستان فیلم اینگونه است که، چند دانشجوی دختر و پسر برای شرکت در جشن بادبادک بازی به شمال کشور رفته‌اند. در همسایگی آنها کلبه-رستورانی قرار دارد که سه مرد ساکن آن هستند. رستوران به گوشت احتیاج دارد و جز این جوان‌ها شکاری در آن اطراف نیست.

ژانر ترسناک

زار

“زار” داستان زوج جوانی را در ژانر ترسناک به تصویر می‌کشد که در دوران ماه عسل میزبان دوستانشان در شمال کشورمی‌شوند، ویلای محل سکونتشان، گذشته خوفناکی دارد وآنها ناخوداگاه درگیر ماجراهای هولناکی می‌شوند!

ژانر ترسناک
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.