• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

تحول در قوه قضائیه بدون اغماض عملیاتی شود / تحول بدون برنامه امکان ندارد

  • کد خبر : 3460
  • 26 ژوئن 2019 - 10:35

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی دفتر مقام معظّم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۵ تیر) در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضاییه، «عدالت» را محور اساسی دستگاه قضا خواندند و با ابراز خرسندی از اقدام رئیس قوه در تهیه برنامه ای خوب برای ایجاد تحول در این دستگاه، «اجرای زمان‌بندی‌شده، شجاعانه و متکی بر روشهای مبتکرانه این برنامه» را کاملاً ضروری برشمردند .

ایشان با تجلیل از ایستادگی تحسین برانگیز چهل ساله مردم در مقابل زورگویان جهانی افزودند: ملت مظلوم و مقتدر ایران، در مقابل فشارها، تهمت ها و اهانت های شریرترین حکومت جهان یعنی امریکا از اهداف خود کوتاه نمی آید و مسیر انقلاب و امام را برای دستیابی به عزت، رفاه و پیشرفت و سرافرازی ادامه خواهد داد.

ایجاد تحول در قوه قضائیه را نیازمند «طراحی کلان» و «برنامه مدون و  زمان‌بندی‌شده» است

مقام معظّم رهبری با تبریک هفته قوه قضاییه و تجلیل از شخصیت شهید مظلوم آیت الله بهشتی به عنوان بنیانگذار دستگاه قضایی در نظام اسلامی گفتند: شهید بهشتی، انسانی صاحب فکر و اراده، قوی، منضبط، اهل کار، با نشاط و به معنی واقعی یک نعمت بزرگ بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهمیت قوه قضاییه را مبتنی بر وظیفه اصلی آن یعنی «اقامه عدل» دانستند .و ایجاد تحول در قوه قضائیه را نیازمند «طراحی کلان» و «برنامه مدون و  زمان‌بندی‌شده» دانستند .

ایشان با تأکید بر اینکه مهمترین مأموریت قوه قضاییه در دوره جدید، «ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی» است، خاطرنشان کردند: تحول به معنای استفاده از شیوه‌های کارآمدتر و مؤثرتر و بهینه شدن شیوه های قبلی و همچنین رفع نقص‌ها، خلأها و اشکالات گذشته است.

ایشان در ادامه با اشاره به وظایف گسترده قوه قضاییه در قانون اساسی و جایگاه بسیار مهم این قوه افزودند: «احیای حقوق عامه که گستره وسیعی از اقتصاد و امنیت تا عرصه بین المللی را در بر می گیرد»، «گسترش عدل و آزادیهای مشروع»، «پیشگیری از وقوع جرم» و «نظارت بر حُسن اجرای قانون» از جمله این وظایف مهم است که اجرای آنها نیازمند شیوه های نو و ابتکاری و انسانهای توانا است.

ملت با شور و شوق در این انتخابات هم حضور پیدا میکنند

 ایشان فرمودند : بحمدالله ملت ایران به معنای واقعی کلمه، یک عزت و عظمت و اقتداری از خود نشان داده است. این‌هم فقط مربوط به قضایای اخیر نیست، در ۴۰سال اخیر این‌گونه بوده است. اینکه می‌بینید در خبرگزاری‌های خارجی میگویند که ایران را نمیشود به زانو درآورد، این ناشی از ۴۰سال حرکت ملت ایران است، نه به‌خاطر قضایای یک ماه و دو ماه و شش ماه اخیر.

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند : ملت ایران با انقلاب اسلامی، خود را از لاک توسری‌خوری خلاص کرد و هویت ایرانی با خصوصیات اسلامی در آن بروز کرد. این ملت طالب عزت و استقلال و پیشرفت است، لذاست که هرچه دشمنان ظالم فشار می‌آورند تأثیری در او نمیگذارد. راه‌پیمایی‌ها و انتخاباتها را ببینید؛ این‌همه کارشکنی میکنند لکن مردم باز هم با عزم فراوان حاضر میشوند.

 آخر امسال هم یک انتخاباتی هست؛ من میدانم که ملت ایران با وجود تردیدآفرینی‌هایی که بعضی میکنند، با شور و شوق در این انتخابات هم حضور پیدا میکند.

 رهبر معظّم انقلاب افرودند : حالا این ملت بزرگ و شجاع و آبرومند ایران را شریرترین حکومتهای دنیا یعنی آمریکا که عامل جنگ و خونریزی و تفرقه و چاپیدن و غارت ملتها در طول تاریخ است، متهم میکند. منفورترین چهره‌های چنین دولتی، ملت ایران را متهم میکنند و دشنام میدهند. ملت ایران با این توهینها جا نمیزند و عقب‌نشینی نمیکند.

ملت ایران در همین تحریمهای ظالمانه، مظلوم واقع شده لکن ضعیف نیست، مقتدر است.  -ه فضل الهی، ملت ایران با قوت و اقتدار، خودش را به همه‌ی مقاصدی که ترسیم کرده خواهد رساند

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3460

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.