• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

بانک ملت هک شد؛ اطلاعات ۳۰ میلیون مشترک لو رفت

  • کد خبر : 34653
  • 16 می 2021 - 16:08
هک اطلاعات بانک ملت

با حمله هکرها به اطلاعات شرکت به پرداخت ملت ، اطلاعات نزدیک به ۳۰ میلیون کاربر این بانک هک شده است.

طی سال‌ گذشته اطلاعات زیادی از کاربران ایرانی طی حمله هکرها به سرورهای ایرانی افشا شد و اکنون نیز خبر هک بانک ملت مجددا موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشته است. طی دو روز گذشته خبری مبنی بر هک بانک ملت منتشر شد که طی آن هکرها به اطلاعات ۳۰ میلیون نفر دست پیدا کردند. بررسی‌های نشان می‌دهد هکرها با حمله به شرکت به پرداخت ملت توانستند به به این اطلاعات دست پیدا کنند.

بررسی‌های اولیه پلیس فتا نشان داده است که این مورد کاملا صحت دارد و اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر بانک ملت در دسترس هکرها قرار گرفته است.

جزئیات هک اطلاعات بانک ملت

طبق اطلاعات منتشر شده این داده‌ها از طریق سامانه هویتی این بانک درز کرده است. اطلاعات درز کرده شامل نام و نام خانوادگی و کدملی و شماره تلفن همراه و آدرس آنان است. در شرایط فعلی کانال تلگرامی منتشر کننده این اطلاعات از دسترس خارج شده است.

در کنار این مورد، اطلاعاتی شامل نام، فامیل، نام پدر، آدرس قبل و آدرس جدید در کنار بخشی از شماره تلفن مربوط به ۱۰ میلیون کاربر بانک ملت به طور رایگان در اینترنت منتشر شده است. داستان از آنجایی شروع شد که کاربران زیادی یک ایمیل به همراه یک فایل با حجم ۵۰۰ مگابایت دریافت کردند. بعد از باز کردن این فایل این کاربران متوجه شدند که متاسفانه اطلاعات بانکی ۱۰ میلیون کاربر در اختیار آن‌ها است.

طبق اطلاعات غیر رسمی، به دلیل درز نکردن اطلاعات بانکی و رمز افراد در شرایط فعلی حساب‌های بانکی افراد را خطری تهدید نمی‌کند. اما تا تکمیل نشدن بررسی‌های تیم‌های امنیتی نمی‌توان به صورت دقیق میزان خسارت وارد شده را برآورد کرد.

این چندمین بار است که نشت اطلاعات نام بانک ملت را بر سر زبان‌ها انداخته است، اواخر سال ۹۷ نیز به دلیل خطای انسانی اطلاعات تعدادی از کاربران به‌پرداخت ملت درز کرد. در آن زمان نیز اعلام شد که اطلاعات درز کرده حاوی اطلاعات محرمانه نیست و هیچ آسیبی به حساب‌های بانکی افراد وارد نشده است.

سال ۹۸ نیز خبر نشت اطلاعات ۵ بانک دولتی داد که نام بانک ملت نیز در میان آن بانکها قرار داشت داغ شد هر چند در آن زمان این خبر از سوی این بانک‌ها تکذیب شد؛ اما وزیرارتباطات پس از آن اعلام کرد که اطلاعات این بانک‌ها هک نشده؛ بلکه پیمانکار این بانک‌ها باج‌خواهی کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.