• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

چگونه بابت قطع برق خسارت دریافت کنیم؟

  • کد خبر : 34962
  • 29 می 2021 - 16:01
خسارت قطع برق

قطع برق یک مشکل دردسرساز و کلافه کننده است که بسیاری از ابعاد زندگی روزمره ی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در این بین خطر سوختن لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی نیز همواره وجود دارد. اما یکی از آپشن هایی که همواره در قبض برق برای شهروندان ذکر می شود، بیمه است. دریافت خسارت قطع برق در صورت سوختگی لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی براساس این بیمه امکان پذیر است. در ادامه شما را با نحوه ی دریافت خسارت قطعی برق آشنا می سازیم.

با پرداخت هر قبض لوازم برقی را بیمه می کنید.

از مرداد ماه سال ۱۳۹۱ تمامی وسایل برقی از سوی شرکت توانیر بیمه می شوند. شما با هر بار پرداخت قبض، مبلغی را هم بابت بیمه پرداخت می کنید. در نتیجه دریافت خسارت قطعی موضوع دور از تصوری نیست. مشترکین خانگی در مورد مشکلات برقی که در خانه پیش می ‌آید بیمه می شوند. در تمامی قبض ها این مبلغ بیمه را می توانید به راحتی مشاهده کنید.

اقدامات لازم برای دریافت خسارت قطع برق

براساس روال قانونی، برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه‌ گر، پس از ابلاغ قانون بودجه انجام می‌شود و ترتیبات مناقصه نیز با توجه به حساسیت موضوع در حداقل زمان و در صورتی که نیاز به تمدید نباشد، نهایتا ۴۵ روزه است. تنها کاری که باید انجام دهید، جمع آوری مدارک و ابلاغ آن هاست. حتی مشترکانی که در سال گذشته هم دچار خسارت قطع برق هستند نیز می ‌توانند مدارک را به شرکت‌ های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات، در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت شود.

مدارک لازم برای گرفتن خسارت قطعی برق

مدارک عمومی شامل برای این کار تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا کپی صورت حساب پیامکی آخرین قبض، کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، اجاره ‌نامه یا سند مالکیت محل وقوع خسارت است. در صورت خسارت ناشی از انفجار، تصویر گزارش آتش‌نشانی یا مقامات ذی‌ صلاح، تصویر گزارش کارشناس خسارت، تصویر لیست موارد آسیب ‌دیده، تصویر فاکتور تعمیرات، تصویر محل حادثه (۲ مورد با وضوح مناسب) و برای خسارت هزینه پزشکی تصویر صورت حساب بیمارستان، تصویر مدارک پزشکی و پرونده‌های بیمارستانی، تصویر گزارشات مربوطه لازم است.

مقدار خسارت ناشی از قطعی برق

طبق اعلام شرکت توانیر، برای خسارت قطعی برق در صورت سوختگی تجهیزات و دستگاه های الکتریکی حداکثر ۱۲۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، آتش‌سوزی و انفجار حداکثر چهار میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال، غرامت فوت حداکثر چهار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداکثر سه میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و هزینه پزشکی حداکثر سه میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعلق می ‌گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.