• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

وعده‌های جنجالی نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰

  • کد خبر : 35080
  • 03 ژوئن 2021 - 15:47
انتخابات ریاست جمهوری 1400

دیگر چیزی به جنجالی‌ترین انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی نمانده و چند روز دیگر موعود فرا می‌رسد تا تمامی مردم برای مهم‌ترین رویداد ملی تصمیم گیری کنند. وعده‌های جنجالی نامزدها این روزها در رصد رسانه‌های کشور قرار گرفته و عده‌ای منتظرند تا بدانند آنان از برنامه‌های خود چه می گویند.

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

وی  در توییتر نوشت: تحریم‌ها را می‌توان پشت سر گذاشت، اما نه از طریق پشت سر گذاشتن جمهور و جمهوریت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: «تحریم‌ها را می‌توان پشت سر گذاشت، اما نه از طریق پشت سر گذاشتن جمهور و جمهوریت.» این مسیر رهایی‌بخش، از برنامه اقتصادی منسجم یک اقتصاددان برای توسعه می‌گذرد که به توانمندسازی اقتصادی همه ایرانیان منجر شده و بازگشت مقتدرانه و تعامل‌جویانه به جامعه جهانی راموجب می‌گردد».

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگویی رسانه ای با تاکید براینکه اولویت اصلی دولت من سفره مردم است، گفت: محل خشکاندن ریشه فساد در دستگاه اجرایی است و با اصلاح ساز و کارها می‌توان جلوی تولید فساد را گرفت. انگیزه بنده برای حضور در این عرصه چند مطلب است، اول شرایط و وضعیت کشور است، وضعیت خوبی به ‌لحاظ اجرایی نیست و در حوزه‌های مختلفی ما نوعی از بی‌عدالتی و سوءمدیریت می بینیم به‌ نحوی ‌که امکان رفع این مشکلات کاملاً وجود دارد. امروز مردم دغدغه دارند، دغدغه معیشت، گرانی، بیکاری و مسکن دارند و مشکلاتی از این‌ دست مردم عزیزمان را احاطه کرده‌ اما این به معنی نادیده‌گرفتن خدماتی که در این کشور انجام‌شده توسط دولت‌های مختلف در دوره های گذشته نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز جوان‌های عزیز ما مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن دارند، افزود: امروز مردم دغدغه دارند و این دغدغه ها موجب برخی از نا امیدی‌ها شده است اما این ناامیدی‌ها می‌تواند نباشد. این‌جا کار، کار مهمی است اما آنچه که مهم‌تر از اینجاست بخش قوه اجراییه است. قوه اجراییه می‌تواند زمینه‌ و بسترهای بسیاری از پرونده‌هایی که به  قوه قضاییه ارجاع می شود را اصلاح کند و از بین ببرد تا در آنجا با پرونده های کمتری روبه رو باشیم.

علیرضا زاکانی دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

زمینه‌سازی برای تحقق جهش تولید را از اهداف خود عنوان کرد و گفت: در سال ۸۲ در انتخابات مجلس هفتم موفق شدم به مجلس بیایم. در این دوله هم هیئت رئیسه مجلس و هم رئیس کمیسیون آموزش بودم و دو سال نیم هم نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ بودم. بزرگ‌ترین کار تحقیق و تفحص در طول تاریخ مجلس را با ۱۵۰۰ نفر در کل کشور انجام دادم که از آن ۴۳ جلد گزارش درآمد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سوابق تقنینی خود اظهار کرد: بنده چهار رویکرد تحولی را دنبال می‌کنم که رویکرد اول به فوریت ناظر به اقتصاد و مدیریت، رویکرد دوم تحول در حوزه فرهنگ و اجتماع، رویکرد سوم در حوزه سیاست و امنیت و رویکرد چهارم در سیاست خارجی است. در رویکرد اول که بحث اقتصاد است همه تلاش بنده بر این است که پیرامون تولید تلاش خودم را ناظر به ایجاد زمینه‌های جهش تولید فراهم کنم. اساس کار این است که ۹ پیشران تولید در کشور را هدف‌گذاری کرده‌ایم از جمله مثلاً صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یا صنایع دریایی، ۹ پیشران است و ما به ازای آن، خوشه‌های مرتبط را در شغل‌های پایین‌دستی آن پیگیری می‌کنیم.

اظهارات محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در برنامه ای رسانه ای،‌ گفت: وجود رانت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های اقتصادی عامل فساد شده است و اگر رانت‌ها از بین برود این فسادها هم از بین‌ می‌روند. اولین و مهمترین علت بروز فساد در جامعه رانت است و اگر رانت نباشد، امکان فساد هم وجود ندارد. رانت‌های مختلفی در زمینه های اقتصادی، اعم از قیمت ارز، اطلاعات اقتصادی و امضاهای طلایی وجود دارد که باید از بین برود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سنگین بودن بروکراسی کشور را دیگر عامل فساد ذکر کرد و افزود: وقتی فردی می‌خواهد سرمایه گذاری یا اقدام اقتصادی کند در پیچ و تاب‌های بورکراتیک اسیر می‌شود و با تاسی به بخشنامه‌های متعدد، متغیر و متضاد سرگردان می‌شود و همین موضوع زمینه را برای فساد فراهم می کند. مشکل دیگر این است که نظارت‌ها یا اعمال نمی‌شود و یا خود سیستم‌های نظارتی هم ممکن است آلوده شوند بنابراین باید رانت‌ها را از بین ببریم و با خویشاوندسالاری بی‌رحمانه برخورد کنیم. با مردم رو راست باشیم و شفافیت داشته باشیم و همه اطلاعات تبادلات کاری اعم از اقتصادی، ریالی و ارزی و تصمیمات حوزه های مختلف و نحوه ارایه مجوزها را در فضاهای عمومی و شبکه‌های اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار دهیم تا شخصی جرات اعمال نیات فسادانگیز را به خود ندهد.

صحبت‌های میرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وی در نشستی خبری گفت: از سر تفنن یا برای خرید شهرت و دیده شدن به انتخابات نیامده ام، بیشتر در پی خلوت‌گزینی هستم و مشهور شدن ضدارزش من است. با توفیق الهی و دست یداللهی زهرا شیخی، برای پخش نخستین مستند قرعه به نام من افتاد.  این مستند سه روزه آماده شد و باید ارایه می‌شد.  می‌توانستیم این مستند را ارایه نکنیم اما فرصت قابل جبران نبود. الان روسای ستادهای استانی با سه موضوع روبرو هستند یکی مساله مشارکت است و افت سرمایه اجتماعی بوجود آمد که در کشور به وجود آمد.  دولت‌ها همچنان در حال تغییر هستند و هنوز مشکلات باقی است. باید احساس ناامیدی در مردم از بین برود و احساس به امید ایجاد شود تا رای دهند. میان این نامزدهای مشهور که چند بار داوطلب بودند آنها ممکن است به روسای ستادهای استانی ما بگویند وقت خود را تلف نکنید و باید به اجماع برسیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دو سال قبل ما تصمیم گرفتیم تا منویات رهبری را دنبال کنیم. چه اصلاح‌طلب و اصولگرا دنبال اداره کشور نیستند دنبال کسب قدرت هستند و به همین خاطر وقتی کشور دستشان افتاد چه کاری می‌خواستند انجام دهند؟ این دو جناح یا نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند و همیشه تلاش‌شان این بوده که پیروز شوند. تغییر دادن آدم‌ها مسایل را حل نمی‌کند باید ساختارها تغییر کند.  هیچوقت به لحاظ عمق انقلابی بودن به نسل اول نمی‌رسیم.

نظرات سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

: در ۴ سال آینده به جای اداره کشور باید جهش در تمام زمینه‌های کشور اتفاق بیافتد و از ظرفیت جوانان متخصص ایرانی و ایرانیان خارج از کشور استفاده شود. ما اگر توانمندی های خود را خوب بشناسیم و آن را به کار بگیریم و دولت منفعل نباشد آن جهش بزرگ در ایران محقق خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: وضعیت موجود کشور باعث شد که ما وارد عرصه انتخابات شویم  و کشور را در ۴ سال آینده به جایی برسانیم که در شان ملت ایران باشد. باید از ۲۹ خرداد کسی که رای می‌آورد و اعتماد مردم ما را جلب می کند، بداند که کشور باید در تمام زمینه‌ها جهش پیدا کند. جوانان متخصص ایرانی موتور حرکت جهش کشور هستند و باید از این ظرفیت برای پیشرفت کشور حداکثر استفاده را بکنیم. جوانان ما باید احساس کنند که از تمام ظرفیت ها و توانمندیهای آنها به خوبی استفاده می شود؛ خیلی از جوانان ما تحصیلاتی دارند که به ناچار در کار دیگری مشغول شده اند در حالی که این جوان وقت گذاشته و در رشته ای تحصیل کرده، لذا انتظار این است که کشور هم از توانمندی‌های آنها استفاده کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.