• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

حواشی داغ نخستین مناظره ریاست جمهوری ۱۴۰۰

  • کد خبر : 35188
  • 07 ژوئن 2021 - 17:20
مناظره ریاست جمهوری 1400

 اولین مناظره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با حضور ۷ کاندیدای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان روز جمعه ساعت ۱۷ در محل سازمان صدا و سیما با قرائت بیانیه کمیسیون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و سرود ملی کشورمان برگزار شد.

این مناظره که با موضوع اقتصاد برگزار می‌شد با حواشی داغی همراه بود.

همان ابتدای مناظره هنگام قرعه کشی برای انتخاب شماره صندلی‌ها همتی خطاب به علی رنجبران مجری برنامه قرعه کشی گفت که چرا هرکدام از نامزد‌ها را آقا صدا کردید، ولی آقای رئیسی را جناب آقا؟

مجری هم در جواب گفت چشم همه را جناب آقا صدا می‌کنم.

نامزد‌های تصدی ریاست جمهوری پیش از شروع مناظره، برای قرعه‌کشی برای تعیین صندلی و روال پرسش‌های مناظره از ساعت ۱۶ وارد رسانه ملی و استودیو محل مناظره‌ها شدند.

در ادامه، قرعه‌کشی ترتیب صندلی و پاسخ دادن به سوالات نامزد‌های سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره زنده تلویزیونی انجام شد. «سعید جلیلی» در صندلی شماره ۱، «سید ابراهیم رئیسی» در صندلی شماره ۲، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در صندلی شماره ۳، «علیرضا زاکانی» صندلی شماره ۴، «محسن رضایی» در صندلی شماره ۵، «محسن مهرعلیزاده» در صندلی شماره ۶ و «عبدالناصر همتی» در صندلی شماره ۷ قرار گرفتند.

کلید بی‌خاصیت

پس از شروع مناظرات محسن رضایی گفت که مردم عزیز هشت سال پیش در همین جا اعلام کردم و در برابر کلید بی‌خاصیت یک هزار تومانی نشان دادم و گفتم ارزش پولمان پایین می‌آید.

سوال همتی از رضایی

عبدالناصر همتی در صحبت‌هایش به محسن رضایی گفت که وی به جای اینکه بگوید بانک مرکزی مقصر این وضعیت است بهتر است بگوید چطور می‌خواهد اقتصاد را با گروگانگیری نجات دهد. تصویب نشدن FATF وضعیت ما را بدتر کرده است.

آقای رئیسی شما ۶ کلاس سواد دارید

محسن مهرعلیزاده روی صحبت‌هایش را متوجه رئیسی کرد و بیان کرد: من از آقای رئیسی سوال می‎کنم که حاضرید زن و بچه خود را به دست فردی بسپارید که گواهینامه ندارد تا آن‌ها را به چالوس ببرید. آقای رئیسی شما ۶ کلاس سواد دارید. البته من به سواد حوزوی حضرت‌عالی احترام می‌گذارم، ولی با این سواد نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد.

اهدای نوبل شیمی به همتی در مناظره ریاست جمهوری

زاکانی ادامه داد: آقای همتی به شما و همکارانتان باید نوبل شیمی بدهند به دلیل این بلایی که سر پول ملی آورده اید.

همتی: در مقابل ۵ نامزد به ریاست رئیسی هستم

همتی در ادامه گفت: تشکر می‌کنم از دوستان. من قبلا هم گفته بودم در مقابل ۵ نامزد به ریاست رئیسی هستم؛ این نامزد‌ها پوششی رئیسی هستند و اگر بخواهند من جواب آن‌ها را بدهم باید قول بدهند که تا آخر بمانند.

رئیس کل سابق بانک مرکزی ادامه داد: آقای جلیلی شما در برجام در زمین ترامپ بازی کردید. آقای جلیلی شما دو کلاس اقتصاد نخوانده اید، دهن من را باز نکنید من می‌خواهم محترمانه صحبت کنم. آقای جلیلی لطفا از نامزد پوششی بودن در بیایید.

وی خطاب به محسن رضایی هم گفت: آقای رضایی من نحوه گرفتن مدرک شما را می‌دانم؛ من می‌دانم چطور نمره گرفته اید. اساتید به دفتر شما می‌آمدند و نمره می‌دادند. آقای رئیسی شما ۴۰ سال در قوه قضائیه بودید و الان نمایندگان شما دارند من را تخریب می‌کنند.

همتی ادامه داد: آقای جلیلی شما ابتدایی‌ترین مسائل تجارت را نمی‌فهمید. پدر کشور را در آوردید. آقای زاکانی دهان من را باز نکنید، شما که دو کلاس اقتصاد نخوانید. FATF به همت سعید جلیلی، محسن رضایی و دوستان شان در لیست سیاه رفت.

باز شدن پای سلاطین فولاد و شکر  به مناظره ریاست جمهوری

محسن رضایی در ادامه مناظره خطاب به عبدالناصر همتی اظهار کرد: شما منبع برای سلطان ساز‌ی فولاد و شکر دارید؛ جناب آقای همتی شما درد مستضعفین را ندارید؛ شما رانت خواران را با ارز ۴۲۰۰ تومنی تامین مالی کردید؛ در دوران شما وضعیت اقتصاد کشور فاجعه بار شده است.

آقای همتی شما چه کردید؟

سعید جلیلی خطاب به همتی گفت: آقای همتی می‌گویند ۹۰ هزار میلیارد از معوقات دست ۱۱ نفر است بعد می‌گویند برای قبل است دیگر بدتر پس شما چه کردید؟

رئیسی، سندروم پست‌های بی‌قرار دارد

آقای رئیسی بدون کمک مشاوران می‌توانید یک سوال اقتصادی جواب بدهید. هر سفری که می‌روید ۴۰ میلیارد تومان هزینه‌اش می‌شود و چه کسی کارخانه‌ها را بسته است که شما باز می‌کنید؛ قاضی‌های شما کارخانه‌ها را بستند.

مهر علیزاده بیان کرد: اگر دلتان برای اقتصاد سوخته در قوه قضائیه بمانید تا مشکل را حل کنید. آقای رئیسی سندروم پست‌های بی قرار دارند و سِمت‌های زیادی را داشته اند. شما در قوه قضائیه حضور داشتید؛ چه بسا ریاست جمهوری را رها کنید برای پست بالاتر. حرف حق را باید زد.

 

اگر مشکلات مردم با اهانت زدن به من حل می‌شود باشه بگویید

حجت الاسلام رئیسی خطاب به مهرعلیزاده گفت: این خیلی بد است که کسی در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری به خاطر جلب آرا بخواهد تهمت بزند، اگر این حرف‌ها جواب می‌دادید شما شاهدید که چند سال قبل چه تهمت‌هایی زده می‌شد در همین سالن به من. مردم عزیز ما دسترسی دارند بروند در سایت آموزش عالی شما فکر کنید که بروند در سایت آموزش عالی و ببینند مدرک من چیست؟ آن وقت برای شما بد نمی‌شود؟ خسته نشدید از این همه اهانت زدن؟ اگر مشکلات مردم با اهانت زدن به من حل می‌شود باشه بگویید. ببینید واقعا در سایت‌های معاندین چقدر بر ضد من می‌گویند.

شما دیددی که من در قوه قضائیه چگونه برخورد کردم؛ نه سایت بستیم نه روزنامه بستیم. شما به جایی تعلق دارید که صد‌ها شکایت بر علیه منتقدان آن شده است. می‌گویید من چرا به واحد‌های تولیدی سر می‌زنم؟ من که نمی‌خواهم سر بزنم؛ شما گرفتار کردید مردم را. قوه قضائیه ما در سراسر کشور بیش از دو هزار کارخانه را راه اندازی کردم. من زندان‌ها را هم سر می‌زنم؛ من مدیر نشسته در اتاق نیستم. شما باید جواب بدهید که چرا صدای مردم بلند است؟ که چرا داد همه را درآوردید؟ چرا داد جوانان را درآوردید؟

مردم تا خرخره درگیر مشکلات هستند

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بیان کرد: احتمالا مردم انتظار دارند وقتی تا خرخره درگیر مشکلات هستند، از راه حل مشکلات آن‌ها بگوییم. بعضی از دوستان همانطور که تا الان برنامه‌ای برای اداره کشور نداشتند، از الان به بعد هم ندارند و با ایجاد دو قطبی‌های کاذب سعی در متهم کردن بقیه دارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.