• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
22

سارقی که پس از سرقت ، طلاها را برگرداند

  • کد خبر : 35213
  • 08 ژوئن 2021 - 14:17
سارق پس از سرقت طلاها را پس داد

ششم فروردین ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۵۷ مسعودیه تشکیل شد و برای کشف جرم و پی‌جویی سرقت در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی پیرامون موضوع مطروحه تحقیق اظهار کرد: حدود ساعت ۱۸ مورخه پنجم فروردین ماه منزل را ترک کرده و پس از مراجعت در ساعت یک بامداد روز بعد متوجه شدم درِ واحد باز شده و سارق یا سارقان با ورود به داخل واحد اقدام به سرقت و خروج مقادیری اموال از قبیل وجه نقد، طلاجات و لوازم تزئینی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال کرده و از محل متواری شده‌اند.

با وصول پرونده تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، برای شناسایی سارق یا سارقان، کشف اموال و دستیابی به نتیجه مطلوب و کشف حقیقت، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده که در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته برای بررسی صحنه جرم راهی محل وقوع سرقت شدند.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، حین انجام تحقیقات محلی و میدانی متوجه شدند ساختمان چهار طبقه تک واحدی و فاقد سیستم دوربین مداربسته بوده، اهالی ساختمان همگی از اقوام شاکی و بعضاً دارای ارتباط خانوادگی با شاکی هستند و گاهاً به منزل او نیز تردد می‌کنند.

برنامه ریزی حرفه‌ای سرقت

همچنین برابر مشاهدات صورت گرفته مشخص شد سرقت کاملاً غیر حرفه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

با عنایت به اینکه اموال مسروقه در محلی امن نگهداری می‌شد لذا ظن کارآگاهان به آن رسید که سارق یا سارقان از محل نگهداری طلاها مطلع بوده و با اطلاع از نبود صاحب‌خانه در منزل، در فرصتی مناسب و به راحتی اقدام به سرقت و خروج اموال کرده‌اند.

با تجمیع تمام موارد، مشاهدات میدانی و اینکه تعداد معدودی از اقوام ساکن در ساختمان از وجود طلاها مطلع بوده‌اند داخلی بودن سرقت برای کارآگاهان مسجل شد.

علی کنجوریان؛ رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: در اقدامی پیش‌دستانه و برای کشف حقیقت ضروری بود که با تک تک اعضاء ساکن در ساختمان بصورت چهره به چهره صحبت شود که  با حضور در ساختمان، اهالی ساختمان در محوطه پارکینگ دعوت کرد و ضمن گفت‌و‌گو با آنها اعلام شد که داخلی بودن سرقت برای پلیس مسجل است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی در تماس تلفنی اظهار کرد که سارق تمام اموال مسروقه را داخل نایلونی مشکی رنگ جلوی در واحد وی گذاشته است؛ شاکی برای حفظ آبروی خانوادگی و جلوگیری از ایجاد جو بدبینی در ساختمان، از شکایت خود منصرف و خواستار مختومه شدن پرونده شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.