• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

“برنده شدن در قرعه‌کشی حامیان ستاد انتخاباتی” ترفند جدید برای کلاهبرداری

  • کد خبر : 35265
  • 09 ژوئن 2021 - 22:05
پیامک کلاهبرداری ستاد انتخاباتی و هشدار پلیس فتا

سرهنگ رامین پاشایی ضمن هشدار درباره کلاهبرداری با پوشش ” ستاد انتخاباتی “، در این رابطه اظهار کرد: افراد سودجو با ساخت اکانت کاربری جعلی در پیام‌رسان “واتساپ” با نام کاندیداهای مختلف ریاست‌ جمهوری و انتساب خود به ریاست یا اعضای ستاد انتخابات کاندید ریاست جمهوری با کاربران تماس مجازی و آنلاین می‌گیرند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به شگرد این مجرمان  ادامه داد: کلاهبرداران با طعمه‌های خود به عنوان “برنده شدن در قرعه‌کشی حامیان ستاد انتخاباتی” تماس می‌گیرند و با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب‌خوردگان نسبت به برداشت از حساب آنها اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به رصدهای صورت گرفته و گزارشهای متعدد مردمی به پلیس فتا مشخص شده در بعضی اوقات این افراد با استفاده از ترفندهای مختلف، مشخصات خانوادگی حتی شماره حساب قربانیان را نیز به دست آورده و با جلب اعتماد آنها، کدهای تأیید بانکی را نیز گرفته و حساب آنها را خالی می‌کنند.

شناسایی و دستگیری یکی از متهمان کلاهبرداری

این مقام انتظامی با بیان اینکه علیه این مجرمان در این حوزه تشکیل پرونده شده است، از شناسایی و دستگیری یکی از متهمان با هویت معلوم در این رابطه خبر داد و از عموم مردم خواست در صورت فریب یا برداشت وجه بدین شیوه از حساب بانکی آنها، ضمن طرح شکایت در مراجع قضائی و مراجعه به پلیس فتا نسبت به پیگیری شکوائیه خود اقدام کنند.

پاشایی متذکر شد: هموطنان به هیچ عنوان فریب اینگونه ترفندها را نخورند و با تنظیمات امنیتی بر روی پیام‌رسانها و گوشی تلفن‌همراه خود، دسترسی افراد غریبه را محدود کرده و همواره آگاه باشند که هیچ کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا از این طریق با کاربران تماس برقرار نخواهند کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا یادآور شد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر‌گونه مصادیق تخلفات سایبری انتخابات ۱۴۰۰ موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با پلیس فتا درمیان بگذارید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.