• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
13

برنامه کامل تیم ملی در مقدماتی جام جهانی

  • کد خبر : 35543
  • 18 ژوئن 2021 - 20:58
برنامه تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی

بر اساس برنامه بازی های مقدماتی جام جهانی و با احتمال ۵۰ درصد، تیم ملی کار خود را مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ شروع خواهد کرد.

۱۲ راه یافته به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آسیا مشخص شد و تیم ملی فوتبال ایران نیز با وجود کار سختی که داشت موفق شد با کسب رتبه اول گروه دوم در جمع این ۱۲ تیم حضور یابد. تیم های راه یافته به این مرحله به دو گروه ۶ تیمی تقسیم می شوند و پس از برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت، تیم های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد؛ تیم های سوم دو گروه باهم بازی کرده و در یک پلی آف دیگر شانس خود را برای صعود به جام جهانی امتحان خواهند کرد.

نحوه قرعه کشی مسابقات بر اساس سیدبندی خواهد بود که طبق جایگاه تیم ها در رنکینگ فیفا صورت می گیرد. بر این اساس، این ۱۲ تیم در ۶ سید دو تیمی تقسیم می شوند و طبق قرعه کشی، ۶ تیم از ۶ سید در یک گروه و ۶ تیم دیگر از ۶ سید در گروه دیگر قرار خواهند گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمان این قرعه کشی را روز اول جولای (۱۰ تیر) در کوالالامپور مالزی اعلام کرده است.

وضعیت سید بندی در مقدماتی جام جهانی

سید بندی های موجود در مقدماتی جام جهانی

در حالی که حدود از دو هفته به برگزاری این قرعه کشی و مشخص شدن حریفان ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ باقی مانده، گمانه زنی ها در خصوص همگروهی های احتمالی این تیم به اوج خود رسیده است. در چنین شرایطی و بر اساس برنامه اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا می خواهیم برنامه بازی های تیم ملی در این دور را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از هر چیز یک بار دیگر نگاهی می اندازیم به سیدبندی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا:

سید یک: ژاپن – ایران
سید دو: استرالیا – کره جنوبی
سید سه: عربستان – امارات متحده عربی
سید چهار: عراق – چین
سید پنج: عمان – سوریه
سید شش: ویتنام – لبنان

به این ترتیب احتمال همگروهی تیم ملی با ۱۰ تیم مختلف در این مرحله وجود دارد و تنها تیمی که نمی تواند همگروهی ایران شود، ژاپنی است که در سید یک حضور دارد. با در نظر گرفتن تمامی احتمالات و طبق الگویی که در برگزاری چنین تورنمنت هایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از آن استفاده می کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.