• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

واکنش کاخ سفید به افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران

  • کد خبر : 3571
  • 02 جولای 2019 - 4:50

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم واکنش نشان داد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به عبور ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای مدعی شد که ایران قبل از حصول برجام هم مفاد آن را نقض کرده است!

در این بیانیه آمده است: «حکومت ایران امروز ذخائر اورانیوم خودش را افزایش داد. دادن اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی ذیل توافق هسته‌ای اشتباه بود.»

کاخ سفید که ناقض اصلی برجام وقطعنامه شورای امنیت است با تکرار ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی افزود: شکی نیست پیش از این توافق هم ایران در این باره در حال نقض تعهدات بود.

این بیانیه ادامه می‌دهد: ما باید استانداردهای رژیم منع گسترش سلاح اتمی را بازگردانیم و به ایران اجازه غنی سازی ندهیم.

کاخ سفید تصریح کرده سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران ادامه خواهد یافت. در این بیانیه آمده است: «سیاست کارزار فشار حداکثری تا زمانی که رهبران ایران مسیر خودشان را تغییر دهند ادامه خواهد یافت. رژیم بایستی بلندپروازی‌های هسته‌‌ای و رفتارهای مخرب خود را کنار بگذارد.»

دفتر سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: امریکا و متحدان آن هرگز به ایران اجازه نمی‌دهند سلاح اتمی داشته باشد. فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد تا رهبران آن به این اقدام پایان دهند.

افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران

تأیید افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام اطلاع داده است که آژانس تأیید کرده در تاریخ اول ژوئیه میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در توافق هسته‌ای فراتر رفته است.

گزارش آژانس در این خصوص برای کشورهای عضو فرستاده شده است. نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پس از اعلام این خبر گفت اقدام ایران در افزایش ذخایر اورانیوم کاملا طبق برجام بوده است.

افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران

واکنش پامپئو به عبور ذخایر اورانیوم ایران از ۳۰۰ کیلوگرم

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به فراتر رفتن و افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران از محدوده اعلام شده در برجام واکنش نشان داد.

وی در بیانیه‌ای که وزارت خارجه آن را منتشر کرد مدعی شد: رژیم ایران گام‌های جدیدی را برای پیشبرد بلندپروازی‌های هسته‌ای خود برداشت. یک بار دیگر، رژیم از برنامه هسته‌ای خود برای باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای استفاده می‌کند.

پامپئو در ادامه مدعی شد: «به حامیان ارشد تروریسم جهان اجازه داده نخواهد شد اورانیوم را در هر سطحی غنی کنند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده است: «در هیچ توافق هسته‌ای نباید به رژیم ایران اجازه غنی سازی در هیچ سطحی داده شود. از سال ۲۰۰۶، شورای امنیت سازمان ملل شش قطعنامه تصویب کرد و رژیم را ملزم کرد که تمامی فعالیت‌های غنی سازی را متوقف کند. ایران این توانایی را خواهد داشت که برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را بدون غنی سازی داخلی پیگیری کند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «رژیم ایرانی که مسلح به تسلیحات هسته‌ای شود، میتواند خطر بزرگی برای منطقه و جهان باشد. آمریکا خود را متعهد به مذاکره درباره توافق جدید و جامعی با رژیم ایران می‌داند تا تهدیداتش نسبت به صلح و امنیت بین‌المللی را حل کند. تا زمانی که ایران دیپلماسی را رد کند و برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد، فشار اقتصادی و انزوای سیاسی تشدید خواهد یافت.»

افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران

گفت و گوی ترامپ با ماکرون درباره افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران

کاخ سفید خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره عبور ایران از سقف ذخایر اورانیون غنی شده صبحت کرده است.

پیشتر نیز ترامپ در واکنش به اقدام ایران در عبور از سقف ذخایر اورانیوم در برجام گفت: «آنها می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. آنها می‌دانند با چه چیزی در حال بازی هستند، آنها در حال بازی با آتش هستند. بنابراین به هیچ وجه هیچ پیامی به ایران ندارم.»

یک مقام دولت آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از ایران خواسته این تصمیم را به عقب برگرداند و از انجام گام‌های بیشتری که به «تضعیف توافق هسته‌ای» منجر می‌شود خودداری کند.

کشورهای اروپایی علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با اقدام دولت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران با ادعاهای این کشور علیه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران همنوا شده‌اند.

در واکنش به اهمال کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.