• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

نگاهی اجمالی به گوشی پوکو F3 و طراحی منحصر به فرد آن

  • کد خبر : 35752
  • 23 ژوئن 2021 - 20:46
Poco F3 گوشی جدید شرکت شیائومی

شرکت نوپای پوکو همیشه گوشی‌هایی را تولید می‌کند که با کمترین قیمت، سریع‌ترین عملکرد را دارند. پوکو اف ۳ هم از این قاعده مستثنا نیست.

پوکو F3، سومین گوشی رده‌بالا از سری F شرکت پوکو پس از مدل‌های F1 و F2 Pro محسوب می‌شود؛ شرکتی که تا مدتی پیش، یکی از زیر برندهای شیائومی بود؛ ولی حالا دیگر به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند و به‌اصطلاح «آقای خودش، نوکر خودش» است. اولین گوشی با برند پوکو، Pocophone F1 نام داشت و به‌قدری موفق بود که پس از آن، پوکو به‌عنوانی برندی مستقل به تولید گوشی‌های هوشمند پرداخت.

سال گذشته، پوکو از F2 Pro به‌عنوان جانشین گوشی هوشمند Pocophone F1 با تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ رونمایی کرد و با اینکه نتوانست به خوبی F1 بدرخشد، ولی بازهم به وعده‌اش عمل کرد و عملکردی مشابه گوشی‌های پرچم‌دار را با قیمتی کمتر ارائه داد.

پوکو F3 قدرت پرچم‌دار با قیمت میان‌رده

دو سال پس از معرفی اولین پوکو، میزبان پوکو F3 در زومیت هستیم؛ گوشی جذابی که به نظر می‌رسد بیش از مدل سال گذشته به اولین پوکو شباهت دارد. در حال حاضر با قیمتی حدود ۹٫۵ میلیون تومان می‌توانید پوکو F3 را در بازار ایران تهیه کنید. با این قیمت، صاحب گوشی هوشمندی می‌شوید که از تراشه‌ی اسنپ دراگون ۸۷۰، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED، بلندگوهای استریو و پشتیبانی از شبکه ۵G بهره می‌برد؛ بنابراین از نظر قدرت پردازشی، می‌تواند با گوشی‌هایی با دو برابر قیمتش رقابت کند.

صفحه نمایش گوشی Poco F3درست مثل F1، پوکو برای اینکه بتواند محصولی با چنین تراشه‌ی قدرتمند و قیمت مناسبی وارد بازار کند، به‌ناچار یک سری موارد مثل عملکرد دوربین و کیفیت ساخت را تعدیل کرده است.

اما اینکه «آیا پوکو F3 تجربه‌ی کلی خوبی را ارائه می‌دهد؟» یا «آیا می‌توانیم این گوشی را جانشین شایسته‌ای برای F1 بدانیم؟»، سوالاتی است که می‌خواهیم در بررسی پوکو F3 به آن پاسخ دهیم.

طراحی منحصر به فرد پوکو F3

پوکو F3، گوشی سنگین و بزرگی محسوب می‌شود و بعید است که بتوانید با یک دست با آن کار کنید؛ مگر اینکه دست‌های بزرگ و قدرتمندی داشته باشید؛ البته در مقایسه با دیگر گوشی‌های پوکو، مثل پوکو X3 و پوکو X3 پرو به‌مراتب وزن کمتری دارد. این گوشی در سه رنگ «سیاهی شب»، «سفید قطب شمال» و «آبی اقیانوس عمیق» به‌فروش می‌رسد که درواقع نام‌هایی تجاری برای رنگ‌های مشکی، سفید و آبی هستند. همان‌طور که در عکس‌ها می‌بینید، ما رنگ آبی را برای بررسی در اختیار داشتیم.

برخلاف پوکو X3 پرو که به‌تازگی بررسی کردیم، پوکو F3 طراحی کارآمد و بهینه‌ای دارد. در حقیقت، طراحان پوکو برای طراحی F3 تا حد زیادی از گوشی‌های جدید شیائومی مثل سری می ۱۱ الهام گرفته‌اند. اگر نگاهی به پشت گوشی بیاندازید، دیگر از آن برجستگی زمخت دوربین‌ها خبری نیست و به‌جز رنگ آبی، لوگوی POCO هم با بزرگ‌ترین فونت ممکن روی قاب پشتی چاپ نشده است. تأکید می‌کنیم، به‌جز رنگ آبی!

قاب پشتی گوشی جدید شیائومی

متاسفانه قاب پشتی در رنگ آبی همچنان از لوگوی Poco با بزرگ‌ترین فونت ممکن میزبانی می‌کند؛ بنابراین همین ابتدای کار بگوییم که اگر قصد خرید پوکو F3 را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ رنگ مشکی یا سفید بروید.

پشت گوشی، از نسل پنجم شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس ساخته شده است. شرکت کورنینگ این شیشه را در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی و ادعا کرد که اگر گوشی خود را از ارتفاع ۱٫۲ متری رها کنید، هیچ آسیبی نمی‌بیند؛ اما نه‌تنها پیشنهاد نمی‌کنیم که چنین ادعایی را تست کنید، بلکه توصیه می‌کنیم که یک قاب محافظ هم تهیه کنید؛ البته در چند روزی که پوکو F3 را در اختیار داشتیم، هیچ خط و خشی رو قاب بدنه آن ایجاد نشد.

به‌علاوه، در نظر داشته باشید که شیشه‌ی پشت گوشی پوشش مات دارد که نه‌تنها حس خوبی را موقع لمس کردن انتقال می‌دهد، بلکه تا حد زیادی در مقابل چربی و اثرانگشت و چربی دست مقاومت می‌کند و به‌راحتی کثیف نمی‌شود.

جلوی گوشی نیز نمایشگری ۶٫۶۷ اینچی قرار دارد که این روزها به سایزی استاندارد برای نمایشگر گوشی‌های میان‌رده تبدیل شده است. اگر لبه‌ی پایینی را در نظر نگیریم، لبه‌های اطراف نمایشگر را باریک ارزیابی می‌کنیم. بخش زیادی از فضای جلوی گوشی (بیش از ۸۵ درصد) در اختیار نمایشگر قرار دارد. نمایشگر پوکو F3 هم درست مثل پشت گوشی، پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ دارد که در بالای آن، حفره‌ای برای دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35752

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.