• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
23

قابلیت‌های مخفی و جذاب گوشی‌های هوشمند که احتمالا نمی‌دانستید!

  • کد خبر : 35881
  • 28 ژوئن 2021 - 13:37
قابلیت‌های مخفی و جذاب گوشی‌های هوشمند

گوشی‌های هوشمند که این روزها دست هر کسی هست، علاوه بر استفاده‌های معمولی همچون برقراری تماس تلفنی، پیام دادن یا عکس گرفتن، کاربردهای متنوع و جذاب دیگری هم دارد که احتمالا با کشف آن‌ها هیجان‌زده خواهید شد. در ادامه با پایگاه خبری دخالت همراه باشید.

پیام روی لاک‌ اسکرین

تصور کنید موبایل خودرا گم کرده اید و صفحه نمایش نیز با کلید گرافیکی قفل شده اسـت. شـما تنها کسی هستید کـه رمز آنرا میداند، درست اسـت؟ با این کـه ممکن اسـت تلفن همراهتان هرگز بـه دست شـما برنگردد اما بد نیست برای یافتن آن همه ی تلاش خودرا بکنید. برای این منظور میتوانید از قابلیت جدید اندروید کمک بگیرید و روی قفل صفحه نمایش یک پیام برای سارق بگذارید.

پیغام روی لاک اسکرین در گوشی های هوشمند

بطور مثال برای او بنویسید کـه موبایل شـما را پس بدهد. برای اینکار باید بـه بخش تنظیمات گوشی بروید، گزینه قفل نمایشگر و امنیت «Lock screen and security» را انتخاب کنید. سپس گزینه Lock screen signature را انتخاب کنید، عدد تلفنی غیر از عدد خودتان را یا آدرس ایمیل خودرا بنویسید و تمام.

گزینه بازگشت تلفن همراه در گوشی‌های هوشمند

اگر پیام لاک اسکرین برایتان کافی نیست، شاید بد نباشد از اپلیکیشن‌های ضد سرقت استفاده کنید. اپ‌هایی کـه می توانند عکس بگیرند، میکروفون را فعال کنند.

گزینه بازگشت تلفن همراه در گوشی‌های هوشمند

اپلیکیشن هایی کـه می توانند موبایل را مسدود کنند، همه ی اطلاعات تلفن را پاک کنند و با استفاده از GPS مشخص کنند کـه موبایل کجاست. یا حتی عده ای از اپ‌ها با پخش کردن صدایی هم چون دزدگیر از موبایل سبب جلب توجه مردمی شوند کـه نزدیک سارق حضور دارند.

صرفه‌ جویی در حافظه موبایل

حافظه موبایل همیشه در دسترس پر شدن قرار دارد و گاهی علیرغم میل خود وادار هستیم فایل‌های عکس، ویدئو یا آهنگ را حذف کنید تا مموری خالی شود. اما میتوانید با کارهای ساده‌ای از این مشکل جلوگیری کنید.

مثلاً از تمام محتویات فلش‌مموری در گوشی‌های اندرویدی روی دراپ‌باکس نسخه پشتیبان بگیرید. یا اطلاعات فلش را روی کامپیوتر ذخیره کنید. اما روش پیشنهادی مـا ذخیره اطلاعات روی اپ پیام‌رسان تلگرام اسـت. تلگرام بشما اجازه می دهد تا تمامی فایل‌ها، متن‌ها و لینک‌ها را برای خودتان ارسال کنید. بـه این معنی کـه میتوانید از این اپ بعنوان نوت‌پد و یک حافظه ابری کمک بگیرید.

استفاده از گوشی‌های هوشمند به عنوان دوربین مداربسته

با موبایل خود می توانید یک سیستم امنیتی مطمئن برای خانه‌تان بسازید. چگونه؟ با کمک یک اپلیکیشن کـه قابلیت حسگر حرکتی داشته باشد میتوانید دوربین موبایل رابه دوربین مداربسته تبدیل کنید و بـه محض حضور یک شخص در عمق میدان دوربین، ازآن عکس بگیرد.

دسترسی به منوی جادویی در موبایل

از آنجا کـه موبایل اینروزها بـه یک وسیله چندین منظوره در زندگی تبدیل شده، بهتر اسـت از همه ی قابلیت‌های تلفن همراه خود استفاده کنید. برای این منظور باید بـه منوی Developer بروید. بـه این صورت کـه صفحه تنظیمات را باز کنید، About the phone را انتخاب و روی Model Number 7 بار کلیک کنید.

منوی جادویی در گوشی‌های هوشمند

حالا شـما یک توسعه دهنده هستید. با کمک این منو، می توانید فعالیت کلی موبایل، کیفیت دریافت سیگنال و ظاهر سیستم را تحت بازرسی داشته باشید.

استفاده از گوشی ‌های هوشمند به عنوان اشعه فرابنفش

اشعه فرابفنش در گوشی‌های هوشمند

برای داشتن اشعه فرابنفش فقط کافیست یک نوارچسب، ماژیک آبی و موبایل در اختیار داشته باشید. یک تکه چسب روی فلاش دوربین بچسبانید، با ماژیک آبی روی آنرا رنگ کنید. مرحله اول رابا ماژیک بنفش تکرار کنید. سپس دو لایه دیگر چسب کـه با ماژیک بنفش رنگ شده‌اند روی دو لایه زیرین بچسبانید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.