• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

جهرمی: فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران نیاز به مجوز دارد

  • کد خبر : 36020
  • 04 جولای 2021 - 20:58
اظهارات آذری جهرمی درباره اینترنت ماهواره‌ای

به‌گفته وزیر ارتباطات، ایران برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای مقررات دارد و هر شرکتی می‌خواهد در کشور فعال شود، باید مجوز بگیرد.

با اخبار جدیدی که از فعال‌شدن اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس در سراسر دنیا و گسترش کاربران آن به گوش می‌رسد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان اعلام کرد طبق قوانین بین‌الملل، هر شرکتی بخواهد در ایران فعال شود باید مجوز دریافت کند. به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه این تکنولوژی جدید اینترنت پدیده‌ای غیر قابل اجتناب است، گفت:

باید بپذیریم اینترنت ماهواره‌ای پدیده‌ای است که تمام کشورهای دنیا با آن مواجه خواهند شد. هدف اصلی منظومه‌های ماهواره‌ای این است که بستر استفاده از اینترنت اشیا را در سراسر دنیا را فراهم کنند. بسیاری از مناطق دورافتاده، نه از طریق شبکه موبایل نه شبکه ثابت، قابلیت پوشش‌دهی ندارند و اینترنت ماهواره‌ای برای کمک به چنین مشکلاتی راه‌اندازی شده است. اتفاقاتی که متأسفانه امروزه در زاگرس و پارک ملی گلستان شاهد هستیم را می‌توان به کمک اینترنت اشیا حل کرد.

نظر آذری جهرمی درباره اینترنت ماهواره‌ای و آمریکا

بااین‌حال جهرمی می‌گوید این نوع اینترنت مانند هر موضوعی، از مطالبات کشور آمریکا است که قصد دارد با توسعه پلتفرم‌های متنوع خود سلطه‌جویی‌اش در حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال را گسترش دهد. وی اضافه می‌کند که ایران نیز باید مطابق با این شرایط، خود را برای اتفاقات بعدی آماده کند. هرچند وزیر ارتباطات عقیده دارد سخت‌گیری‌های موجود در حوزه فضای مجازی در کشور باید اصلاح و تعدیل شوند؛ جهرمی گفت:

آمریکا از مدت‌ها قبل، برنامه‌ی بسط سلطه خودش بر کشورها را داشته است. ما نیز باید در این شرایط خود را آماده کنیم. برخی از سخت‌گیری‌هایی که داخل کشور صورت می‌پذیرد، باید اصلاح یا مدیریت شوند. ما مقررات سرزمینی برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای داریم و هر شرکتی که بخواهد فعال شود باید از ما مجوز بگیرد، البته اگر حقوق بین‌الملل را رعایت کنند.

به‌گفته جهرمی، سازمان فضایی کشور هم به‌دنبال ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای بوده و سند آن را استخراج کرده است. وی افزود: «مذاکرات بین‌المللی در حال انجام است تا ما نیز به کشورهای دارای منظومه ماهواره‌ای بپیوندیم. ما نباید از اینترنت ماهواره‌ای بترسیم و باید خودمان را برای فراگیری این فناوری آماده کنیم. اینترنت ماهواره‌ای قطعاً برای ما تهدید نیست و ما باید از فرصت‌هایی که به دست می‌آید استفاده می‌کنیم.»

جهرمی درانتها با اشاره به رشد اقتصاد دیجیتال کشور در شرایط اعمال تحریم‌ها گفت ایران می‌تواند در آینده نیز در این حوزه از اینترنت رشد کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.