• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
33

دریاچه چورت ، بهشتی در مازندران

  • کد خبر : 36088
  • 06 جولای 2021 - 12:57
بهشتی در مازندران به نام دریاچه چورت
دریاچه چورت ساری در مازندران یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری این استان است که برای رسیدن به دریاچه باید از میان جنگل و درختان انبوه عبور کنید.

یکی از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری تفریحی استان مازندران این دریاچه می باشد که برای دسترسی به این مکان زیبا می توانید از دل جنگل گذر کنید و لذتی وصف ناپذیر در میان درختان سرسبز تجربه کنید.

برای دسترسی به این مکان زیبا می توانید از دل جنگل گذر کنید و لذتی وصف ناپذیر در میان درختان سرسبز تجربه کنید. البته باید بدانید در مسیر این دریاچه سرویس های بهداشتی و استراحتگاه هایی وجود دارد که از سختی راه برای تان کم می کند.

موقعیت جغرافیایی دریاچه چورت ساری

موقعیت جغرافیایی دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران N362220 و E533001 و بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع است. این دریاچه تقریبا ۲٫۵ هکتار وسعت دارد در میان محلی ها دریاچه میانشه معروف است ولی به دلیل اینکه به روستای چورت نزدیک است به این نام خوانده می شود.

دریاچه چورت در مازندران

دریاچه چورت ( میانشه ) و شکل گیری آن

جالب است بدانید این دریاچه با وقوع زلزله در سال ۱۳۱۸ و بر اثر رانش زمین و بسته شدن مسیر آب چشمه های اطراف پدید آمد و اهالی این منطقه را شگفت زده کرد. دریاچه ای که معروف به خواهرخوانده دریای مازندران شد.

زیبایی های بی نظیر دریاچه

این دریاچه از آن دسته دریاچه های معدودی است که بر اثر عوامل محیطی ایجاد شده و در دل جنگل واقع بوده و حتی حضور گردشگران با وجود راه ناهموار دریاچه به حاشیه کشیده نشده است.

تاریخ ورود دریاچه چورت به جاذبه های اصلی حدوداً به سال ۱۳۸۹ برمیگردد. این دریاچه از اشکال هندسی بیضی برخوردار است به عمق آن نسبت به میزان بارش های فصلی تغییر می کند ماهی هایی که در داخل دریاچه موجود هستند توسط افراد محلی به داخل دریاچه ریخته شدند.

مسیر دسترسی ساری

برای اینکه از طرف ساری به این منطقه دسترسی پیدا کنید پس از گذراندن ۲۳ کیلومتر وارد روستای تاکام میشوید مسیر طرف چپ که به سمت شرق میرود را به اندازه ۱۹ کیلومتر طی کنید تا پیش از پل روی رودخانه به ورودی جاده برسید بعد از گذشت ۱۵ کیلومتر به روستای چورت می رسید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.