• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

توهین اپل به افراد دچار لکنت‌ زبان

  • کد خبر : 36136
  • 07 جولای 2021 - 21:25
توهین اپل به افراد دچار لکنت زبان

برخی از کاربران پیشنهاد ایموجی Woozy Face پس از تایپ عبارت «لکنت» در دستگاه‌های اپل را توهین به افراد دچار لکنت زبان تلقی می‌کنند. درباره این توهین اپل در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد با پایگاه خبری دخالت همراه باشید.

یکی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند این است که پس از تایپ واژه‌ای خاص می‌توانند ایموجی‌های مرتبط با آن را نمایش دهند. این ویژگی در اکثر مواقع کارآمد تلقی می‌شود؛ اما این بار برای اپل دردسر ساخته است.

سازمان‌های پشتیبان افراد دچار لکنت زبان به‌ این دلیل از اپل عصبانی هستند که به بعضی از دستگاه‌های خود اجازه داده پس از نوشتن کلمه لکنت (stammering) ایموجی تمسخرآمیز Woozy Face را نشان دهند.

اختلال عصبی در افراد دارای لکنت زبان

افراد دچار لکنت زبان مشکلی عصبی دارند که صحبت‌کردن را برایشان دشوار می‌کند. این افراد گاهی اوقات صداها یا کلمات را تکرار می‌کنند یا حتی برای زمان طولانی روی آن‌ها می‌ماند. آن‌ها در ادای بعضی لغات دچار مشکل می‌شوند و ممکن است وقتی برای صحبت‌کردن تلاش می‌کنند، نشانه‌هایی از تنش نیز در آن‌ها مشاهده شود. برخی مانند الویس پریسلی و مریلین مونرو از مشکل لکنت زبان عبور خواهند کرد؛ درحالی‌که دیگران در طول زندگی با آن دست ‌وپنجه نرم می‌کنند.

نمونه‌های فعلی دیگر از افراد دچار لکنت زبان رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، جو بایدن و ساموئل ال. جکسون، بازیکر مسهور سینما هستند. انجمن لکنت انگلستان (STAMMA) می‌گوید شکایاتی بابت ایموجی پیشنهادی دستگاه‌های اپل برای لکنت دریافت کرده است. این سازمان توصیه می‌کند پشتیبانان و اعضای آن این مسئله را ازطریق صفحه بازخورد محصولات اپل به این شرکت گزارش دهند:

لطفا تلفن‌ها و دستگاه‌های اپل خود را بررسی و درصورت مشاهده این موضوع، در وب‌سایت اپل نظراتتان را ثبت کنید. محصول سخت‌افزاری مرتبط را انتخاب کنید و عبارت «ایموجی نامناسب» را در قسمت موضوع قرار دهید و برای نوع نظر گزینه «دیگر» را انتخاب کنید. در پیام، لطفا به شماره پرونده شکایت ۱۰۱۳۱۲۷۷۴۸۰۲ استناد کنید.

مدیرعامل این انجمن، جین پاول درباره بحث توهین اپل می‌گوید:

این مسئله تحقیرآمیز و آسیب‌زننده است. لکنت زبان نحوه صحبت برخی افراد و برخورد با آن به‌عنوان شوخی زننده‌ای است. چنین اتفاقی می‌تواند باعث شود بعضی افراد در صدای خود دچار سرخوردگی شوند و از آن خجالت بکشند. آن‌ها حتی ممکن است مورد زورگویی افراد دیگر قرار بگیرند.

باید به این مسئله اشاره کرد که همه دستگاه‌های اپل این ایموجی را برای واژه «لکنت» پیشنهاد نمی‌دهند؛ زیرا چنین چیزی در گوشی‌های آیفون ۵s، آیفون ۱۱، آیفون SE، آیفون ۷، آیفون XR ، آیفون ۱۲ پرو مکس و آیپدها دیده می‌شود. نکته جالب این است که اگر شما واژه Stuttering را تایپ کنید، این ایموجی اصلا نمایش داده نمی‌شود و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که عبارت stammering نوشته شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.