• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

نکاتی درباره تاجگذاری لیونل مسی و شکسته شدن نفرین قهرمانی آرژانتین

  • کد خبر : 36245
  • 11 جولای 2021 - 17:23
قهرمانی آرژانتین به دست لیونل مسی

در پنجمین فینال بالاخره دست لیونل مسی به جام رسید! کاپیتان آرژانتین که در هر چهار فینال قبلی خود در عرصه ملی شکست خورده بود، بازگشتی باشکوه در ماراکانا داشت. مسی باعث قهرمانی آرزانتین شد.

بدشانسی های آرژانتین پس از ۲۸ سال بالاخره به پایان رسید و آلبی سلسته بار دیگر توانست قهرمانی را فریاد بکشد. این بار کارما همراه با لیونل مسی بود؛ کاپیتانی که در چهار فینال قبلی که در آنها حضور داشت، شکست خورده بود، آن هم بدون گل! در چهار فینال قبلی نه مسی و نه تیم ملی آرژانتین موفق به گلزنی نشده بودند. در بازی امروز بالاخره کارما تمام شد و طلسم شکست. مسی قهرمانی را فریاد زد. قهرمانی در آمریکا آن هم در خاک برزیل.

پنجمین فینال بالاخره برای مسی شگون داشت. با او به عنوان کاپیتان و رهبر آرژانتین در تمام طول این سال‌ها بخت بالاخره به آلبی سلسته رو کرد. با وجودی که مسی در این سالها اغلب در دل توفان ها و چشم در چشم بادهای مخالف هدایت آرژانتین را بر عهده داشته، او هرگز تسلیم نشد.

او در مقطعی حتی تصمیم به کناره‌گیری گرفت، اما برای انتقام بازگشت. داستان مسی و تیم ملی نمی‌توانست اینگونه به پایان برسد. و البته به پایان هم نرسید. آرژانتین قهرمان است. مسی قهرمان است. فوتبال حالا کمی منصفانه‌تر است.

لئو تنها دو بار با پیراهن آرژانتین به جام رسید: در جام جهانی زیر ۲۰ سال هلند در سال ۲۰۰۵ و سه سال بعد در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن. پس از آن او نتوانسته بود در انتهای هیچ تورنمنتی لبخند بزند… تا امروز.

شکست طلسم قهرمانی آرژانتین

و حالا بالاخره پس از سال ها چشیدن طعم ناکامی، مسی با پیروزی برابر برزیل موفق شد تا برای اولین بار جامی را که اینهمه سال از چنگش گریخته بود به دست بیاورد؛ اولین جام قهرمانی با تیم بزرگسالان آرژانتین… جادوگر آرژانتینی تنها هفت سال داشت که آرژانتین در سال ۱۹۹۳ برای آخرین بار قهرمان کوپا آمه ریکا شد و حالا در تورنمنتی که مسی لحظه به لحظه اش را با چنگ و دندان جنگید و حتی با مصدومیت و پای خون‌آلود به بازی ادامه داد، در نهایت توانست برای اولین بار در ۳۴ سالگی یک جام قهرمانی را با پیراهن آلبی سلسته بالای سر ببرد و اشک‌های کاپیتان محبوب در پایان بازی نشان از پایان کارما داشت؛ طلسم ناکامی‌های اسطوره در فینال‌ها شکسته شده بود…

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.