• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

روش های اتصال گوشی به تلویزیون

  • کد خبر : 36263
  • 12 جولای 2021 - 10:45

وصل کردن گوشی به تلویزیون یکی از علایق کاربران دستگاه‌های تلفن همراه است وقتی تبلت یا گوشی را به تلویزیون وصل کنید، می‌توانید محتوای صفحه نمایش گوشیتان را بر روی تلویزیون به تصویر بکشید.

 و این امر می‌تواند به مراتب کاربردی باشد. با اتصال گوشی به تلوزیون می‌توانید عکسها و فیلمها را با تصویر بزرگ به راحتی با بقیه اعضا تماشا کنید و لذت ببرید.

روش های اتصال گوشی به تلویزیون

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون

چنانچه تلویزیون شما هوشمند باشد، به سادگی میتوانید گوشی را به تلوزیون وصل کنید. تلویزیون‌های هوشمند برندهایی مانند ال‌جی، سامسونگ، سونی، فیلیپس، پاناسونیک و … از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. و بعضی از این برندها در برخی از مدل‌های تلویزیون‌های هوشمند امکان پشتیبانی از قابلیت “وای فای دیرکت” (Wi-Fi Direct) را هم ارائه نموده اند که اتصال گوشی  به تلویزیون را ساده‌تر می‌کند. و اگر شما دارای یکی از این تلوزیون ها باشید پس، برای اتصال آن به گوشی اندرویدی با مشکلی روبرو نمی‌شوید و به راحتی قادر به انجام این عمل خواهید بود. سعی کنید اپلیکیشن‌های کاربردی مثل iMediaShare را در گوشی خود نصب کنید و از طریق آن محتوای گوشی را در تلویزیون مشاهده نمایید.

اما اگر تلویزیون شما هوشمند نباشد در این شرایط ممکن است موضوع کمی سخت ‌تر شود. در این شرایط هم می‌توانید با توجه به وضعیت و امکانت خود از روش‌های مختلفی برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید.

استفاده از دانگل کروم کست برای اتصال گوشی به تلوزیون

دانگل کروم کست (Chromecast) ابزاری است که توسط شرکت گوگل طراحی و عرضه شده و شبیه به یک فلش مموری کوچک است. با کروم کست می‌تواند به پورت HDMI تلویزیون متصل شود و قابلیت نمایش بیسیم محتوای گوشی یا تبلت اندرویدی بر روی نمایشگر تلویزیون را ارائه کند.

استفاد از کابل برای اتصال گوشی به تلوزیون

روش های دیگری هم  برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارند که اصطلاحا به آن‌ها روش های باسیم یا سیمی گفته می‌شود. با استفاده از این روش ها هم می‌توانید تبلت یا گوشی خود را به تلویزیون متصل و از نمایش محتوای گوشی بر روی آن لذت ببرید.  یکی از این روش‌ها استفاده از کابل HDMI است. اگر تلویزیون خود را طی دهه اخیر خریده باشید احتمالا پورت HDMI را به همراه دارد. یکی از مزیت‌های HDMI مربوط به همگام‌سازی یا تطبیق همزمان ویدیو و صدای اچ‌دی می‌شودمیتوانید با استفاده از پورت HDMI تبلت یا گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون متصل کنید و یک ویدیو پخش نمایید، صدا و تصویر به طور همزمان به تلویزیون منتقل و توسط آن پخش می‌شوند.

روش سیمی یا باسیم دیگری که می‌توانید از آن برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید قابلیت SlimPort یا MHL می‌شود. در این دو روش هم شاهد همگام‌سازی یا تطبیق همزمان ویدیو و صدای اچ‌دی خواهید بود

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36263

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.