• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

ایلان ماسک از امکان پذیرش دوباره‌ بیت کوین خبر داد

  • کد خبر : 36695
  • 24 جولای 2021 - 20:34
پذیرش دوباره‌ بیت کوین توسط تسلا

مدیرعامل تسلا بعد از حصول اطمینان از افزایش پنجاه‌درصدی یا بیشتر سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین، پذیرش دوباره‌ بیت کوین را از سر خواهد گرفت.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، با اشاره به پیشرفت صنعت ارز‌های دیجیتال به سوی آینده‌ای سبزتر، پرداخت‌ بیت کوین برای خودروهای این شرکت را منوط به تأیید بررسی‌هایش در استفاده‌ی پنجاه‌درصدی یا بیشتر بیت کوین از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش این روند دانست.

به گزارش کوین‌تلگراف، ایلان ماسک در کنفرانس Word ₿ – رویداد مجازی بیت کوین، به همراه مدیرعامل توییتر جک دورسی، کتی وود از Ark Invest و استیو لی از اعضای تیم Square Crypto – از احتمال زیاد پذیرش دوباره‌ی رمزارزها برای خرید خودروهای تسلا خبر داد. او در تاریخ می ۲۰۲۱ (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) به دلیل نگرانی‌‌هایی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی، امکان خرید تسلا با بیت کوین را متوقف کرده بود؛ اما اکنون اعلام کرده است که به شرط حصول اطمینان از افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج ارزهای دیجیتال، پذیرش آن‌ها را دوباره از سر خواهد گرفت.

اسپیس ایکس نیز مانند تسلا مقداری بیت کوین در اختیار دارد

 ماسک با ابراز نگرانی درباره‌ی سرعت پایین حرکت شبکه‌ی رمزارزها به استفاده از منابع انرژی سبز‌تر، گفت:

راهی برای دو یا سه برابر کردن استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در مدت‌زمان کوتاه وجود ندارد؛ اما روند مثبتی در مصرف انرژی بیت کوین مشاهده می‌شود … مأموریت تسلا تسریع انرژی پایدار است؛ به همین دلیل ما نمی‌توانیم شرکتی باشیم که این مأموریت را به عهده دارد و هم‌زمان به انرژی مصرفی بیت کوین بی‌توجه است… با توجه به روند صعودی بیت کوین در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تعطیلی تعداد زیادی کارخانه‌ی زغال‌سنگ (به‌ویژه در چین) که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شدند، می‌خواهم برای تأیید مصرف پنجاه‌درصدی یا بالاتر انرژی تجدید‌پذیر و گرایش به افزایش این مقدار، بررسی‌های بیشتری انجام بدهم و در صورت حصول اطمینان از این موضوع، تسلا پذیرش بیت کوین را از سر خواهد گرفت.

پذیرش دوباره‌ بیت کوین و افزایش تراکنش شرکت تسلا

ایلان ماسک در تاریخ می ۲۰۲۱ (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) از توقف پذیرش بیت کوین برای خرید تسلا خبر داده بود. او دلیل این اقدام را افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی در شبکه‌ی بیت کوین اعلام کرد و در نتیجه‌ی این پذیرفته نشدن، قیمت این رمزارز برای اولین بار پس از فوریه ۲۰۲۱ (بهمن‌ماه ۱۳۹۹)، به زیر چهل هزار دلار سقوط کرد. مدیرعامل تسلا بعد توضیح داد که در صورت تأیید ماینرها از استفاده‌ی پنجاه‌درصدی یا بالاتر از انرژی پاک و روند افزایشی این موضوع در آینده، این شرکت تراکنش‌ بیت کوین را از سر خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.