• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
18

رکورد مصرف برق کشور شکسته شد‍!

  • کد خبر : 36782
  • 27 جولای 2021 - 9:52

سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد نیاز مصرف برق به ۶۶هزار ۸۸۷ مگاوات رسید در حالی که سال گذشته رکورد مصرف برق ۵۸ هزار مگاوات بود.

رکورد مصرف برق کشور شکسته شد‍!

رکورد مصرف برق کشور شکسته شد‍

«مصطفی رجبی مشهدی» با اظهار اینکه روز بسیار سختی را سپری کردیم، ابیان کرد: مجموع توان تولید نیروگاه‌های حرارتی، هسته‌ای و انرژی‌های نو ۵۴ هزار مگاوات است و به دلیل کاهش شدید بارندگی ها، نیروگاه‌های برق آبی را در مدار نداریم که همین موضوع باعث ناترازی تولید و مصرف برق به میزان ۱۲هزار مگاوات شده است.

او گفت: این در حالی است که در گرما یک درصد از توان نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد و همین موضوع باعث بخشی از ناترازی است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه امروز به دلیل حوادثی که پیش آمد، پنج واحد نیروگاهی از مدار خارج شد، گفت: در شرایط افزایش مصرف برق و به منظور حفظ پایداری شبکه برق، رله‌های فرکانس به صورت خودکار عمل می‌کنند و باعث قطع برق برخی از نقاط می‌شود.

گرم‌بودن اکثرنقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته

او افزود: پیش بینی‌های هواشناسی همچنان‌نشانگر گرم‌بودن اکثرنقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته است، اما هفته آینده ممکن است کاهش یک تا دو درجه‌ای دما را داشته باشیم.

در صورت احتمال بروزخاموشی، به طور حتم موارد قطعی، پیشتر اطلاع رسانی می‌شود و البته جداول خاموشی‌های احتمالی هم در سایت شرکت‌های توزیع بازگذاری شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: براساس قانون، مشترکانی که دو برابر بیش از الگو مصرف کنند (که بیش از دو درصد مشترکان نیستند) میزان برق‌مصرفی مازاد بر دوبرابر الگو را می‌بایست با هزینه‌ای معادل برق حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت کنند.

۸۰ مگاوات دیزل اضطراری در تهران وارد مدار شد

او با بیان اینکه امروز ۸۰ مگاوات دیزل اضطراری در تهران به منظور کمک به شبکه برق وارد مدار شد، گفت: در صورت رعایت نکات مدیریت مصرف برق و تنظیم کارهای گازی روی ۲۵ درجه و قرار دادن کارهای آبی روی ذکر کند، می‌توانیم از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنیم.

با افزایش دمای هوا میزان مصرف برق هم شدت می‌یابد که برای پیشگیری از خاموشی راهکارهای ساده‌ای از سوی شرکت توانیر اعلام شده که شامل، استفاده از نورخورشید در طول روز و خاموش کردن لامپ ها، استفاده از سایه بان برای کولر های آبی، استفاده از دور کند کولر آبی و تنطیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.