• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

هشدار درباره استفاده از ارز دیجیتال تتر

  • کد خبر : 36809
  • 27 جولای 2021 - 19:40
ارز دیجیتال تتر و هشدارهایی درباره آن

معامله گران، صرافی های ایرانی، تجار و بازرگانان با اطلاع از مسائل قانونی ارز دیجیتال تتر ، نسبت به مدیریت ریسک و تبدیل دارایی های خود دقت عمل لازم را پیشه کرده و نسبت به تبعات احتمالی، آمادگی لازم را کسب کنند.

پیرو گسترش استفاده از رمزارزها برای تبادلات مالی بین‌المللی مخصوصا در بین فعالان اقتصادی و تجار ایرانی به عنوان جایگزین روش های سنتی و روش های بانکی تحت تحریم، طبق روال گذشته وظیفه خود دیدیم نسبت به پرونده دادگاه دلار تتر در ایالات متحده اطلاع رسانی کنیم.

لزوم قانونگذاری و نظارت بر ارز دیجیتال تتر و سایر استیبل کوین ها

طبق اطلاعات به دست آمده از سخنرانی ریاست فدرال رزرو، جرمی پاول در مورد لزوم قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دارایی های دیجیتال موسوم به Stable Coin که دلار تتر به عنوان معروف ترین مثال بارز این نوع از دارایی ها قلمداد می شود همچنین اعتراض وزیر خزانه داری ایالات متحده به عملکرد این نوع از دارایی ها و تحت الشعاع قرار گرفتن منافع سیستم بانکداری آمریکا، گمان آن می رود که در ماه پیش رو ادامه دادگاه شرکتی که ابداع کننده این سیستم مالی و بنیانگذار آن است پیگیری شده و با توجه به اتهامات قابل توجهی که در مورد پشتوانه و این دارایی به عنوان یک Stable Coin با ارزش برابر با یک دلار در میان است.

 همچنین بررسی های بازاری در مورد اتهاماتی همچون پولشویی و استفاده از این سیستم مالی در دستکاری بازار رمزارزها اقدامات گسترده ای توسط قانونگذاران آمریکا و به تبع آن دیگر کشورها بر علیه دلار تتر انجام پذیرد.

از این رو به فعالان حوزه رمزارز از جمله معامله گران، صرافی های ایرانی همچنین تجار و بازرگانانی که از این دارایی به عنوان وجه المبادله در تجارت خود استفاده می کنند، هشدار می دهیم که با توجه به مسائل فوق که به صورت خلاصه و مختصر بیان شد و مسائل ریشه ای دیگری که مجال توضیح آن در این جریده کوتاه نخواهد بود، نسبت به مدیریت ریسک و تبدیل دارایی های خود دقت عمل لازم را پیشه کرده و نسبت به تبعات احتمالی آمادگی لازم را کسب کنند.

تتر (Tether) با واحد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال است که با قیمت ثابت خود از شما در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت می‌کند و با آن می‌توان به صورت دیجیتالی دلار منتقل کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.