• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8

مانیتور گیمینگ فوق العاده و جدید سامسونگ ، ادیسه نئو جی ۹

  • کد خبر : 36813
  • 27 جولای 2021 - 21:05
مانیتور گیمینگ ادیسه نئو جی 9

مانیتور گیمینگ جدید سامسونگ ، مدل جدیدی از مانیتورهای سری ادیسه به نام ادیسه نئو جی ۹ است که صفحه‌نمایش ۴۹ اینچی با نرخ روشنایی ۲،۰۰۰ نیت دارد.

در‌حال‌حاضر، سری مانیتورهای گیمینگ ادیسه جی ۹ سامسونگ در میان محصولاتی قرار دارند که از صفحه‌نمایشی بزرگ بهره می‌برند. درواقع، اگر به تجربه بازی‌ها در مانیتوری با‌کیفیت و برخوردار از صفحه‌نمایشی بزرگ علاقه‌مند باشید، سری ادیسه جی ۹ انتخاب مناسبی برایتان است. مدل ۴۹ اینچی این سری از رزولوشنی به نام DQHD برخوردار است؛ به‌صورتی‌که انگار دو صفحه‌نمایش با رزولوشن QHD را در‌کنار یکدیگر قرار می‌دهید و استفاده می‌کنید.

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌دنبال معرفی مدل‌های جدید با ویژگی‌های بیشتر است. درحقیقت، نسخه ۲۰۲۱ مدل ۴۹ اینچی سری ادیسه جی ۹ با نام ادیسه نئو جی ۹ (Odyssey Neo G9) از پنلی برخوردار خواهد بود که میزان روشنایی را می‌تواند تا حد ۲،۰۰۰ نیت برساند. به علاقه‌مندان به نمایشگر جدید سامسونگ باید بگوییم مدل جدید این سری، یعنی ادیسه نئو جی ۹، می‌تواند کنتراست بیشتری به آنان ارائه دهد و این یعنی جزئیات بیشتری از سوژه‌های موجود در محیط‌های تاریک را مشاهده خواهید کرد و درک بهتری از محیط خود با‌‌‌توجه‌‌‌به میزان روشنایی محیط می‌توانید داشته باشید.

روشنایی مانیتور گیمینگ ادیسه نئو جی ۹

اکثر مانیتورها از میزان روشنایی حدودا ۴۲۰ نیت برخوردار هستند؛ البته می‌توان محصولاتی را نیز یافت که روشنایی بیشتری دارند. برای مثال، روشنایی آیپد پرو مجهز به تراشه M1 افزون‌بر ۱،۶۰۰ نیت است. باوجوداین‌، داشتن مانیتوری با نرخ روشنایی ۲،۰۰۰ نیت می‌تواند به گیمرها تجربه عمیق‌تری از بازی‌های ویدئویی ارائه دهد.

ادیسه نئو جی 9 ، مانیتور جدید سامسونگ

طبق گزارش DigitalTrends، سامسونگ برای ارائه این نرخ روشنایی از فناوری‌ای به نام «کوانتوم متریکس» استفاده کرده است که البته در برخی از تلویزیون‌های محبوب‌ QLED استفاده می‌شود. درواقع، این تکنولوژی را می‌توان در تلویزیون‌های نئو QLED سامسونگ نیز یافت. فناوری مدنظر از نور پس‌زمینه‌ای استفاده می‌کند که رزولوشن بیشتری درمقایسه‌با فناوری‌های دیگر را پوشش می‌دهند و نور را در طیف بیشتری ساطع می‌کنند تا تفاوت بیشتری میان رنگ‌های روشن و تیره وجود داشته باشد. سران شرکت کره‌ای توضیح داده‌اند: «نمایشگر جدید سری ادیسه جی ۹ از پنلی با فناوری کوانتوم مینی LED استفاده می‌کند. این فناوری اجازه می‌دهد لایه‌های نازک‌تر (در حد میکرومتر) و البته با تعداد بیشتری از LED در سطحی پنل قرار گیرد.»

نتیجه استفاده از فناوری این‌چنینی نیز به زبان ساده‌تر به ارائه رنگ‌های روشن و تیره عمیق‌تری درمقایسه‌با نمایشگرهایی با پنل‌های دیگر ختم شود. از جنبه‌های دیگر سخت‌افزاری باید گفت مدل جدید ادیسه نئو جی ۹ با مدل پیشین مشابه است. از میزان انحنا که به ۱۰۰۰R می‌رسد تا نسبت ابعاد که برابر با ۳۲ به ۹ خواهد بود، همگی ویژگی‌هایی هستند که در سری فعلی ادیسه جی ۹ مشاهده کردیم.

سایر ویزگی های ادیسه نئو جی ۹

ادیسه نئو جی ۹ ۴۹ اینچی مانند مدل پیشین از درگاه‌های دیسپلی پورت ۱.۴ و HDMI 2.1 استاندارد برخوردار است که اجازه می‌دهند انواع کنسول‌های خانگی و رایانه شخصی را به مانیتور جدید سامسونگ متصل کنید. میزان نرخ نوسازی و زمان پاسخ‌گویی نیز تفاوتی نکرده‌اند و محصول جدید سامسونگ نیز مانند ادیسه جی ۹ از نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی و زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه برخوردار خواهد بود.

با‌‌‌توجه‌‌‌به ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش ادیسه نئو جی ۹ سامسونگ، ویژگی‌هایی برای انجام امور چند‌وظیفه‌ای اضافه شده تا کاربران بتوانند از صفحه‌نمایش ۴۹ اینچی بهینه‌تر استفاده کنند. اگر به خرید مدل جدید مانیتور سامسونگ علاقه‌مند شده‌اید، باید بگوییم برای زمان عرضه آن هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است.

قیمت مانیتور گیمینگ ادیسه نئو جی ۹

درباره قیمت نیز باید اشاره کنیم که مدل فعلی با قیمت ۱،۵۹۹ دلار روانه بازار شد و انتظار می‌رود مدل ۴۹ اینچی ادیسه نئو جی ۹ با ۹۰۰ دلار افزایش، با قیمت ۲،۴۹۹ دلار روانه بازار شود. البته افرادی که مانیتور جدید شرکت کره‌ای را پیش‌خرید کنند، هدستی به قیمت ۲۹۹ دلار را به‌رایگان دریافت خواهند کرد. پیش‌فروش ادیسه نئو جی ۹ ۴۹ اینچی از ۲۹ جولای (۷ مرداد) شروع می‌شود؛ اما همان‌طور‌که گفتیم، زمان عرضه آن به بازار هنوز مشخص نشده است.

سری ادیسه مدل‌های دیگری نیز دارد که البته از صفحه‌نمایشی با ابعاد کوچک‌تری بهره می‌برند. با‌این‌حال، سامسونگ هنوز مشخص نکرده است مدل به‌روز‌شده‌ای از سری‌های دیگر به بازار عرضه خواهد شد یا خیر. طبیعتا موفقیت ادیسه نئو جی ۹ می‌تواند تأثیر مهمی بر تصمیمات سران شرکت کره‌ای بگذارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره مانیتور گیمینگ جدید سامسونگ چیست؟ آیا به خرید ادیسه نئو جی ۹ ۴۹ اینچی علاقه‌ دارید؟ در بخش نظرات، دلایل خود را برای خریدن یا نخریدن مانیتور جدید سامسونگ با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36813

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.