• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
17

۷ راهکار برای افزایش عمر باتری تلفن هوشمند

  • کد خبر : 36895
  • 29 جولای 2021 - 11:47

راهکارهایی برای افزایش عمر باتری تلفن هوشمند

تخلیه سریع باتری مشکل رایج تلفن های هوشمند است. در این مقاله راهکارهایی برای افزایش عمر باتری تلفن هوشمند به شما میگوییم. این نکات برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون موثر است.

7 راهکار برای افزایش عمر باتری تلفن هوشمند

کاری که اکثر مردم به سادگی انجام می دهند این است که تلفن هوشمند خود را برای شارژ به محض رسیدن به محل کار یا منزل به برق متصل می کنند. و تلفن خود را برای مدت نامحدودی روی شارژ می گذارند. این کاملا اشتباه است و می تواند به باتری تلفن هوشمند شما آسیب برساند یا عمر آن را کاهش دهد.

 به تلفن هوشمند خود اجازه ندهید بیش از حد گرم شود

گرما دشمن باتری است. از باتری های لیتیوم یون در اکثر گوشی های هوشمند مدرن استفاده می شود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد تلفن هوشمند اندروید یا آیفون خود و افزایش عمر باتری تلفن هوشمند ، باید نکاتی را رعایت کنید.

هرگز تلفن هوشمند خود را روی داشبورد اتومبیل خود قرار ندهید. تلفن هوشمند خود را هنگام انجام بازی های سنگین از نظر گرافیکی شارژ نکنید زیرا باعث افزایش دمای تلفن هوشمند شما می شود و به باتری آسیب می رساند. دمای مناسب برای شارژ باتری شما بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است این دما باعث افزایش عمر باتری تلفن هوشمندشما میشود.

هنگام شارژ از تلفن هوشمند خود استفاده نکنید

استفاده از تلفن هنگام شارژ برای شما و باتری تلفن هوشمند مضر است. حتی کمترین استفاده از تلفن هنگام شارژ ، چرخه شارژ کامل باتری را متوقف می کند و حتی می تواند به باتری آسیب برساند.

همیشه فقط از شارژر اصلی استفاده کنید

همیشه فقط از شارژر اصلی استفاده کنید. به گفته کارشناسان ، شارژرهای با ظرفیت بالا می توانند تا ۷۰ درصد سریعتر شارژ شوند اما اگر شارژ با استفاده از شارژرهای غیراصلی به درستی انجام نشود ، می تواند به باتری آسیب برساند.

شارژرهای اصلی با کیفیت خوب به افزایش عمر باتری تلفن هوشمند شما کمک می کنند. بنابراین ، هرگز از شارژرهای دیگران یا شارژرهای ارزان قیمت استفاده نکنید.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد.

بهترین گوشی‌ها با طول عمر بالای باتری را بشناسید

چه زمانی تلفن هوشمند خود را شارژ کنید

هنگام خرید تلفن هوشمند جدید ، لازم نیست قبل از استفاده کامل آن را شارژ کنید. اکثر تلفن های هوشمند جدید با باتری کاملاً شارژ همراه هستند. در عین حال لازم نیست ۱۰۰٪ تلفن هوشمند خود را شارژ کنید. می تواند ۸۵٪ یا ۹۰٪ یا ۹۵٪ باشد.

هرگز اجازه ندهید که باتری تخلیه شود و صفر شود. وقتی سطح باتری به ۱۰٪ رسید ، تلفن خود را شارژ کنید. این به افزایش عمر باتری تلفن هوشمند کمک می کند.

هرگز تلفن هوشمند خود را شب تا صبح روی شارژ نگذارید

این اشتباه توسط بیشتر مردم در سراسر جهان انجام می شود. این به باتری آسیب می رساند و دوام زیادی نخواهد داشت. وقتی ولتاژ باتری به ظرفیت مورد نظر خود رسید ، به طور خودکار شارژ متوقف می شود. پس از شارژ کامل باتری ، می توان شارژر را از برق جدا کرد.

 از کارت SD خارجی برای ذخیره سازی استفاده کنید

این امر همچنین به بهبود و افزایش طول عمر باتری کمک می کند.

 برنامه های بی فایده را نصب نکنید

فقط برنامه های مفید را نصب و استفاده کنید. برنامه های ناخواسته و استفاده نشده را حذف نصب کنید. همچنین سعی کنید برنامه ها را برای افزایش و بهبود دوام باتری روی کارت SD خارجی نصب کنید.

 

نویسنده : معصومه لطفی

پایگاه خبری دخالت

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36895

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.