• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس و غافلگیری سهامداران

  • کد خبر : 36976
  • 31 جولای 2021 - 15:40
رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

 در حالی که اغلب سهامداران انتظار داشتند بازار سرمایه معاملات امروز خود را با رشد همراه کند اما کمتر سهامدارانی انتظار رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس را داشتند و از این جهش در پایان معاملات غافلگیر شدند.

 برپایه معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد و شاخص بورس ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد بالا رفت تا شاخص بورس روی عدد یک میلیون و ۳۵۱ هزار واحد بایستد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۱۷۸ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۶۴۱ واحد رشد به ۲۵۳ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

 رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس و وضعیت نمادهای امروز

شاخص بازار اول ۲۸ هزار و ۶۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۶۰ هزار و ۹۶۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با سه هزار و ۷۱۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۹۳۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۹۲۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۵۴۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۴۳۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۳۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۳۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۳۰۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۰۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۲۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۲۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه (وسکرشا) با ۹۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۲ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۶۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۶۵ واحد و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۶۰ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)،‌ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۸۴ میلیون و ۸۵۲ هزار برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۹۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۷۹۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین موسسه اعتباری ملل (وملل)، صنعتی مینو (غصینو)، ویتانا (غویتا)، بیمه دی (ودی)، آسیا سیر ارس (حآسا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میرث فرهنگی (سمگا)، شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس)،  زرین معدن آسیا (فرزین) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.