• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

ترامپ: ایران بهتر است مراقب باشد

  • کد خبر : 3742
  • 08 جولای 2019 - 6:43

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در واکنش به اعلام خبر افزایش غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران، گفته «ایران بهتر است مراقب باشد».

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در واکنش به گام دوم کاهش سطح تعهدات برجامی ایران گفت: بهتر است که ایران مراقب باشد…ایران در حال مرتکب شدن چیزهای بدی است.

این نخستین واکنش آقای ترامپ پس از نشست خبری اعضای دولت حسن روحانی در تهران و ادامه کاهش تعهدات در قبال برجام است. دولت ترامپ سال پیش از توافق اتمی شکل‌گرفته در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما خارج شد.

وی در ادامه افزود: ایران هیچ گاه یک سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

ین اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در حالی مطرح می‌شود که آمریکا خود با خروج از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و همچنین اعمال تحریم‌های جدید، موجب ایجاد تنش در صلح و امنیت منطقه شد. دولت فعلی آمریکا از ابتدای روی کار آمدن علیرغم تاکید مقامات عالیرتبه ایران به نبودن هدف نظامی در برنامه هسته‎ای ایران و همچنین برخلاف گزارش‌های متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات اتمی ایران مبنی بر پایبندی کامل این کشور بر توافق هسته‌ای، ادعا کرده است که ایران به دنبال دست‌یابی به سلاح هسته‌ای می‌باشد.

نقض برجام

ایران بهتر است مراقب باشد / ایران باید خیلی خیلی محتاط باشد

ترامپ پیشتر نیز در مورد ایران که ایران باید «مراقب» اقدامات خود باشد، هشدار داده بود. او پیش از سفر به ایالت نیوجرسی در پاسخ به پرسشی در مورد ایران، گفته بود: خواهیم دید که درباره ایران چه رخ خواهد داد. ایران باید خیلی خیلی محتاط باشد.

دولت ایران پس از آن‌که اقدامات طرف‌های اروپایی در کاهش شدید فروش نفت و روابط مالی و تجاری را چندان موثر بر درآمدهای خود ندید، با اعلام «مهلت» به اروپا، اعلام کرد اقداماتی گام‌به‌گام را برای کاهش تعهدات هسته‌ای پی می‌گیرد.

در همین راستا بود که روز یک‌شنبه اعلام شد جمهوری اسلامی از این پس به محدودیت غنی‌سازی تعیین‌شده در برجام، یعنی میزان ۳.۶۷ درصد، پایبند نیست و میزان غلظت را «بر اساس نیاز» افزایش خواهد داد.

هرچند هنوز دقیقا مشخص نیست غنی‌سازی تا چه اندازه افزایش خواهد یافت، اما یک مقام دولت تهران به رویترز گفته بود این میزان در روزهای پیش‌رو به پنج درصد خواهد رسید.

واشینگتن، اقدامات تهران را «اخاذی از جامعه جهانی و تهدید امنیت منطقه‌ای» توصیف کرده است. ایران اعتراضات و نگرانی‌های ایالات متحده را «طنز تلخ» نامیده‌است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3742

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.