• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

تنش آبی با شیرین‌سازی آب دریا قابل کنترل است

  • کد خبر : 37519
  • 17 آگوست 2021 - 17:31
تنش آبی با شیرین‌سازی آب دریا قابل کنترل است

 وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به ۲۰۰ شهر دارای تنش آبی گفت: با شیرین‌سازی آب دریا می‌توان تتش آبی را کنترل کرد

 “علی اکبر محرابیان” در نشست تخصصی کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی نیرو افزود: مهار این امر با همکاری بخش های مختلف به دست می آید.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه های تدوین شده می توان روستاها را تا ۹۰ درصد از آب شرب بهره مند کرد؛ برای تحقق چنین امری حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می توان در مدت ۴ سال با همکاری بخش خصوصی نسبت به تامین و اجرای آن اقدام کرد.

وزیر پیشنهادی نیرو به مبحث دیپلماسی آب پرداخت و خاطرنشان کرد: برای آنکه در این مقوله به موفقیت دست پیدا کنیم ضرورت دارد که وزارت نیرو مسول کمیسیون مشترک ایران با کشورهای همسایه شود؛ به طور قطع در چینن شرایطی می توان در بخش دیپلماسی آب به دستاورهای خوبی دست یافت.

محرابیان با اشاره به مسولیت اش در ستاد تبصره ۱۳ و اقدام های بزرگی که در این بخش انجام شد، گفت: با اجرای برنامه های ستاد تبصره ۱۳ طی سال های ۸۵ تا ۹۵ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در مصرف بنزین صرفه جویی شد لذا ادامه آن روند، می تواند الگوی مناسبی در مدیریت مصرف آب و برق باشد.

وی درباره مشکلات نیروگاه ها و چرایی عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش نیروگاه ها، افزود: برای آنکه بخش خصوصی در حوزه در این حوزه بسیار مهم و استراتژیک حضور پیدا کند، وزارت نیرو بایستی حسن نیت خود را ثابت کند در غیر اینصورت در جذب سرمایه گذاران موفقیتی به دست نمی آید؛ ما باید به بخش خصوصی احترام بگذاریم و از توان آنها بهره مند شویم.

کاستن چالش های آب و برق با شیرین‌سازی آب دریا

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو تاکید کرد که با اجرای برنامه های علی اکبر محرابیان می توان از چالش های آب و برق و کاست و به سمت ثبات و حتی صادرات در این حوزه استراتژیک حرکت کرد.

“محمدرضا رضایی کوچی” با بیان اینکه تسلط وزیر پیشنهادی نیرو بر حوزه صنعت آب وبرق بسیار خوب است و این امر یک امتیاز مهم محسوب می شود، گفت: یکی از ویژگی های برنامه ارایه شده علی اکبر محرابیان به مجلس شورای اسلامی این است که به صورت کمی تدوین شده و در قالب پروژه های عملیاتی قابل حصول است.

حساسیت وزیر پیشنهادی نیرو برای حل مشکلات قابل تقدیر است

“غلامعلی کوهساری” رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس نیز، گفت: موضوع آب و برق در کشور حساسیت بالای دارد و بایستی در دولت سیزدهم این امر به خوبی مدیریت شود تا مردم در این بخش دغدغه ای نداشته باشند و با خاموشی های متناوب روبرو نشوند.
وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو در موضوع آب وبرق به شدت پیگیر و حساس است و این امر از سوی نمایندگان مجلس قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که ساختار در بخش آب وزارت نیرو تغییر کند و این امر به صورت قانون شود تا در سال های آینده و با تغییر وزرا و مدیران به صورت سلیقه ای عمل نشود و همه خود را متعهد به ساختار معقول و علمی بدانند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.