• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14

دستاورد جدید نظامی ایران به نام سپهر ۱۱۰

  • کد خبر : 3761
  • 09 جولای 2019 - 5:09

نشریه آمریکایی فوربس در مطلبی در واکنش به دستاورد جدید نظامی ایران به نام سپهر ۱۱۰ نوشت: ایران یک سامانه یگان جدید فرماندهی و کنترل برای مقاومت در برابر حملات سایبری آمریکا ایجاد کرده است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز یک‌شنبه ۱۶ تیرماه طی مراسمی، از «سامانه ارتباطات تاکتیکی سپهر ۱۱۰» رونمایی کرد.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران، این سامانه در «معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه» طراحی و ساخته شده و «قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک» و «مقاوم در برابر هر نوع شنود، هک، نفوذ، فریب، اختلال و اقدامات EMP» است.

منظور از عبارت «مقاوم در برابر اقدامات EMP»، دارا بودن قدرت مقابله با بمب‌های الکترومغناطیس است. مهم‌ترین ویژگی این بمب‌ها توانایی از کار انداختن امکانات تهاجمی یا دفاعی نیروهای نظامی است. به عنوان مثال با اقدامات EMP می‌توان سییستم هدف‌گیری موشک‌های مختلف را از کار انداخت یا سیستم‌های ارتباطی و ناوبری و کنترل خودروها را از رده خارج کرد.

آقای آرین، سخنان فرمانده سپاه پاسداران در باره رونمایی سامانه ارتباطات تاکتیکی سپهر ۱۱۰ مبنی بر اینکه «سپاه در حال شکستن انحصار قدرت‌های بزرگ در عرصه فناوری‌های پیشرفته ارتباطی است»، را اشاره‌ای به حمله اخیر آمریکا و کوشش سپاه برای ترمیم آسیب پذیری‌اش توصیف می‌کند.

به ادعای حسین سلامی، سامانه «سپهر ۱۱۰» از توانایی‌ زیادی برای انتقال صدا و داده‌ها برخوردار است و در زمین و هوا و دریا می‌توان از آن استفاده کرد و حتی در مقابل اختلالات ناشی از پالس‌های الکترو مغناطیسی نیز مقاوم است.

در همین حال، خبرگزاری فارس در گزارشی درباره این سامانه، نوشته است: «با بکارگیری سامانه ارتباطی سپهر۱۱۰ توسط سپاه پاسداران، عملا تهدید ایجاد اختلال در ارتباطات رزمی و تاکتیکی با استفاده از تسلیحات الکترومغناطیسی توسط دشمن از بین خواهد رفت».

واکنش نشریه آمریکایی به دستاورد جدید نظامی ایران به نام سپهر ۱۱۰

نشریه آمریکایی فوربس در مطلبی در واکنش به دستاورد جدید نظامی ایران به نام سامانه ارتباطات تاکتیکی سپهر ۱۱۰ نوشت: «ایران یک سامانه یگان جدید فرماندهی و کنترل برای مقاومت در برابر حملات سایبری آمریکا ایجاد کرده است.»

فوربس روز یکشنبه با اشاره به حملات سایبری منتسب به آمریکا علیه ایران نوشت: «حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سامانه سپهر ۱۱۰ که در این کشور با هدف مقابله با جنگ الکترونیک ساخته شده رونمایی کرد.»

آیین رونمایی از سامانه ارتباطات تاکتیکی سپهر ۱۱۰ با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه برگزار و این سامانه تحویل یگان‌های مردم پایه شد.

این سامانه ارتباطی به همت مهندسان جوان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه طراحی و ساخته شده و هدف از تولید و بکارگیری آن تداوم بهینه سازی و به روزرسانی تجهیزات ارتباطی فاوا به منظور متحرک سازی سامانه‌های فرماندهی و کنترل یگان‌های مردم پایه و زمینی با قابلیت بهره برداری در کلیه وسایل متحرک زمینی، هوایی و دریایی به ویژه عملیات‌های هجومی در شرایط تعاقب دشمن متجاوز می‌باشد.

سامانه ارتباطات تاکتیکی سپهر ۱۱۰ کلیه نیاز‌های ارتباطی فرماندهان سطوح مختلف راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و رزمی را در شرایط پدافندی و آفندی، امنیتی و دفاعی و بحران‌های ناخواسته مانند حوادث غیرمترقبه مرتفع می‌سازد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3761

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.