• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

هشدار جامعه جهانی درباره احتمال رخ داد یک فاجعه در افغانستان

  • کد خبر : 37688
  • 22 آگوست 2021 - 15:29
هشدار جامعه جهانی درباره احتمال رخ داد یک فاجعه در افغانستان

رهبران جهان درباره احتمال رخداد یک فاجعه در افغانستان هشدار دادند افغانستان با فاجعه ای مطلق شامل گرسنگی گسترده، بی خانمانی و فروپاشی اقتصادی روبه روست، مگر آنکه در زمینه اقدامات بشردوستانه فوری درپی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور توافق شود.

ه نقل از گاردین، ارتش انگلیس صبح روز یکشنبه اعلام کرد که هفت غیرنظامی افغان در میان شلوغی های اطراف فرودگاه بین المللی کابل جان باختند.

با افزایش خشم ناشی از تصمیم به خروج بی سر و سامان نیروهای انگلیسی از افغانستان، نشست رهبران گروه هفت برای هفته جاری با شتاب زدگی برنامه ریزی شده است.

شخصیت های برجسته در کابل هشدار داده اند که هرج و مرج در افغانستان با خشکسالی، بی خانمانی شدید و فلج شدن اوضاع اقتصادی برای ایجاد فاجعه ای که مستلزم اقدام فوری بین المللی است، توام شده است.

«ماری الن مک گروآرتی» مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل در افغانستان با اعلام اینکه اقدام هماهنگ فوری، بسیار حیاتی است، گفت: در غیراینصورت، وضعیت وحشتناک کنونی به فاجعه ای مطلق تبدیل می شود و یک فاجعه انسانی کامل را رقم می زند.

وی افزود: ما باید مایحتاجات لازم را به افغانستان وارد کنیم که این صرفا از نظر غذایی نیست بلکه تجهیزات پزشکی و سرپناه را نیز در بر می گیرد. ما به پول نیاز داریم و همین حالا نیازمند آن هستیم.

کمک برای جلوگیری از رخداد فاجعه در افغانستان

این مقام سازمان ملل گفت: مردم چیزی ندارند و ما باید اکنون برایشان غذا تهیه کنیم و کمک ها را قبل از اینکه جاده ها با برف مسدود شود، به استان ها برسانیم.

در همین حال، «ملا عبدالغنی برادر» یکی از رهبران ارشد طالبان برای مذاکره با رهبران سیاسی افغانستان از جمله «حامد کرزی» رئیس جمهوری سابق این کشور وارد کابل شد، امری که این گروه را به تشکیل دولت نزدیکتر می کند.

اگرچه برخی از رهبران طالبان قول تشکیل دولتی فراگیر و حفظ چهره هایی چون وزیر بهداشت و شهردار کابل در راس کار را داده اند، یک مقام ارشد هر گونه شکلی از دموکراسی را رد کرده است.

این مذاکرات در بحبوحه هرج و مرج مستمر و خونریزی در فرودگاه کابل برگزار می شود. بسیاری از افغان های مرتبط با نیروهای خارجی و سازمان های غربی هیچ اعتمادی به وعده های طالبان در زمینه عفو ندارند.

تلاش برای خروج از افغانستان زمانی پیچیده تر شد که سفارت آمریکا در کابل به شهروندان آمریکایی هشدار دارد از درهای فرودگاه کابل به دلیل تهدیدهای امنیتی فاصله بگیرند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.