• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

ایجاد جزیره جدید در ژاپن پس از فوران آتشفشان زیر آب!

  • کد خبر : 37717
  • 24 آگوست 2021 - 9:18
ایجاد جزیره جدید در ژاپن پس از فوران آتشفشان زیر آب!

ایجاد جزیره جدید در ژاپن پس از فوران اخیر یک آتشفشان زیر آب، در سواحل ژاپن ظاهر شده است.

به گزارش پایگاه خبری دخالت و به نقل از ایسنا ، آی‌ای نوشت، اگر به دنبال املاک جدید در سواحل ژاپن هستید، شانس به شما رو آورده است، زیرا جزیره جدیدی اکنون در دسترس است. اما باید مراقب باشید، چرا که ممکن است پای شما را بسوزاند.

ایجاد یک جزیره جدید در ژاپن

مجمع الجزایر ژاپن مجموعه‌ای از بیش از ۶۸۰۰ جزیره است که همگی با هم کشور ژاپن را تشکیل می‌دهند و جدیدترین عضو آن نیز یک خشکی C شکل با قطر تقریبی یک کیلومتر است که توسط گارد ساحلی ژاپن گزارش شده است.

گارد ساحلی ژاپن این جزیره جدید را پس از فوران آتشفشانی در ۵۰ کیلومتری جنوب “ایوو جیما”، بخشی از جزایر “اوگاساوارا” در اقیانوس آرام در روز جمعه کشف کردند.

این جزیره قله یک آتشفشان عظیم زیر آب است

گارد ساحلی ژاپن هفته گذشته اعلام کرد که این منطقه با فعالیت‌های آتشفشانی از جمله توده بخار و گاز که از اقیانوس تا ارتفاع بیش از ۱۵ کیلومتر بالا می‌رود، مواجه است. خدمه در حین انجام بازرسی‌های این فوران، چیزی را که به نظر می‌رسید یک سنگ بزرگ آتشفشانی شناور در دریا است، کشف کردند.

به گزارش فوربز، این جزیره در واقع قله یک آتشفشان عظیم زیر آب به نام “فوکوتوکو-اوکانوبا” است.

من یک بلاک متنی هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

آتشفشان‌های زیردریایی نسخه‌های زیر آب همتایان خود در خشکی هستند. هنگام فوران یک آتشفشان زیردریایی، گدازه می‌تواند مواد پوسته جدیدی ایجاد کند که وقتی از سطح دریا بالاتر می‌رود، جزایر آتشفشانی را تشکیل می‌دهد. این اتفاق به ویژه در ژاپن یک اتفاق غیرمعمول نیست. جزایر جدیدی در ژاپن در سال‌های ۱۹۰۴، ۱۹۱۴ و ۱۹۸۶ به این شکل تشکیل شده‌اند که البته همگی آنها به دلیل فرسایش به زیر آب رفته‌اند.

اکنون اگر این آتشفشان به فوران خود ادامه دهد و پوسته‌ای قوی ایجاد کند، این جزیره جدید می‌تواند بجای آنکه موقتی باشد، به یک جزیره دائمی تبدیل شود. در این صورت می‌توان آن را به قلمرو ژاپن اضافه کرد.

جزایر آتشفشانی

جزیره “سورتسی” در کشور ایسلند نمونه دیگری از این جزایر آتشفشانی است. این جزیره آتشفشانی در سال ۱۹۶۳ پدید آمد و تا سال ۱۹۶۷ به فوران خود ادامه داد. “سورتسی” در سال ۱۹۶۵ به عنوان یک ذخیره طبیعی در نظر گرفته شد و فقط دانشمندان اجازه دارند امروزه از این جزیره دیدن کنند.

این جزایر آتشفشانی تازه تشکیل شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، زیرا برخی از دانشمندان تصور می‌کنند ممکن است زمانی که زمین به طور کامل توسط آب پوشانده شده بوده، این جزایر بوده‌اند که به عنوان “مهد حیات” عمل کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.